Kreativa ådran kurerar

Idag i denna kurerande stund i hemmet begav jag mig ut på oprövat vatten med min mer vilda än tama son. Måla med vattenfärger. Och den aktiviteten gick verkligen hem. Han målade och skapade på papper efter papper likt en kreativ mini Picasso. Roligt att se och UNDERLIGT NOG INTE ALLS SÄRSKILT FÖRENAT MED KLADD OCH NERSMUTSNING AV VARKEN KLÄDER, KROPP ELLER HEMMET FÖR ÖVRIGT. Är mycket imponerad(!) 🙂

mini Picasso

Fin teknik

Läraktig elev

En mycket läraktig elev. Koncentrerad och intresserad. Han har minsann en kreativ ådra min son. Dessutom en teknik som gjorde mig multi förvånad. Att dessutom iförd en vit tröja (bra drag där mamman!) klara av att hålla sig ren hela skapartiden igenom… Det tror jag minsann inte ens att självaste Pablo Picasso behärskade  😉

Några av dagens alster

Här är några av dagens alster… Jag har gjort en av dem. Och det här gången kan jag i ärlighetens namn säga att den verkligen inte är den finaste(!) De andra tre känner jag mig mycket sugen på att rama in och sätta upp på väggen. Verkligen fina konstverk(!) Memorera dessa och kom ihåg vart du såg dem först. De kan bli dyra i framtiden 😉

Faktum är att denna kreativa skaparglädje även har varit ett led i en mycket framgångsrik kurering av den lilla magsjuka Picasso idag. Mysigt med lite lugna aktiviteter att ägna sig åt med sitt barn måste jag säga(!) Nu hoppas vi bara att magsjukan fortsätter att hålla sig borta. Bakslag känns onödiga(!) Vi rider gärna vidare på denna goa, sköna känsla som vi har i våra kroppar just nu(!) 🙂

Kommentera

