Kalaspremiär utan föräldrar

Idag var det dags för min stora kille att gå på barnkalas själv utan föräldrar när hans kompis Lilly firar 4 år. Han ställde sig lite tveksam inför detta på vägen hem från Kinderhaus och tyckte allt att mamman i de rosa byxorna var så pass kalasklädd så hon också kunde följa med på kalaset. Men när vi väl kom hem och bytte om var det inte tal om något sånt mer. Han skulle gå på kalas själv(!)

Världens finaste kalasunge

Världens finaste kalaskille(!) Blir rörd till tårar över detta fantastiska barn(!)

In rusade han sen och sa hejdå till sin mamma. Förväntansfull och med massor av bus i blicken. Och paparazzimamman hann precis kasta in kameran och bränna av ett kort på tillställningen innan jag med världens största leende på läpparna och med det av stolthet varmaste hjärtat gick ut genom dörren…

Den skötsamma pojken, det är min pojke!

Ja, den blev grumlig bilden. Det var inte den stadigaste av händer som hastigt brände av detta foto. Men trots dålig skärpa så är den så talande denna fantastiska bild. Ja, det är mitt barn som skötsamt sitter i soffan och iaktar de andra galenskaperna i form av en bulle av barn på golvet (barn som redan känner varandra från dagis), och en annan kille som vägrar släppa taget om sin mamma. Vad kan jag säga? STOLTASTE MAMMAN, DET ÄR JAG DET(!) (Sen är jag väl medveten om att denna bild bara om några minuter kommer att se helt annorlunda ut och att mitt barn kommer att vara ett av de svettigaste barnet när kalaset väl tar slut sen). Han kommer att ta över den där tillställningen. UTAN TVEKAN. Men att han börjar med att 1. Modigt lämna sin trygga mamma. 2. Sätta sig i soffan och iakta de andra och känna in situationen, läsa av… Det gör mig enormt stolt och får mig att känna att han är otroligt socialt och kommersiellt kompetent min son(!) 🙂

UNDERBAR KÄNSLA AV KÄRLEK ATT FÅ VINKA AV SITT BARN I DETTA LÄGE(!) SÖTASTE, GLADA VINKNINGEN FRÅN HONOM SITTANDES I SOFFAN VAR DET JAG FICK MED MIG SIST PÅ MIN NÄTHINNA NÄR JAG GICK DÄRIFRÅN. LYCKA(!) 🙂

SER FRAM EMOT ATT FÅ HEM DEN SVETTIGA, GLADA KALASKILLEN SEN(!) Men först intar Tant Cerise viloposition i soffan nån timme till 😉

Kommentera

