Nerbantade och snåla tant cerise

Tant cerise

Här är hon, Tant Cerise! 🙂

Nerbantad?

Bantat bort en juvel

Icke, hon är lika rund och go som vanligt (ja, eller blir väl egentligen rundare och goare för varje dag som går rättare sagt!) Det enda som bantats bort är en juvel på ringfingret… Numera stoltserar jag bara runt med min tunna brilljantrad till vigselring och känner mig lite naken. Har fint lagt förlovningsringen på hyllan då det liksom spänner på även under ringarna… Sorry älskling!  Ska dock genast sätta på mig den igen när detta äventyr är över(!)   😉

Hon verkar fasligt förtjust i cerise den här damen… Mmmm… Det är också en ny sida av mig. Annars brukar jag mer hålla mig till naturnära färger. Tantvarnig? Ja, kanske  :-D  Senaste inköpet i cerise är dessa fantastiskt fina(?) mamabyxor…

Cerisa mamabyxor

Färgklicken

Ja, vad ska man säga om dessa? De är iallafall sköna, väldigt sköna. Pigg färg(!) Detta var i ärlighetens namn ett riktigt snåldrag. Bra rea på dessa kan jag meddela(!) Och nu hade jag liksom inte tänkt inhandla några mer mamakläder… Men kände ändå att det var lite kris på byxfronten och slog därav till på dessa skönheter som inte på något sätt drabbade ekonomin negativt. Min snälla fina man (utan vetskap om prisfyndet!) fick se dessa på imorse och sa i vanlig ordning att han tyckte att jag var fin i dem. Han tycker att jag passar i den här färgen. Han är världens finaste min man(!) Återigen ett bevis på att han har förstått sig på den psykologiska skolan av vad man ska och inte ska säga till sin gravida fru. MVG älskling(!) 🙂

Ja, och när han blir varse om prisfyndet efter denna bekännelse kommer han även att bli ännu mer stolt och glad över sin ekonomiska fru… 😉

Ja, de kommer nog inte sitta på så länge till dessa mamakläder. Sen är det bara för mina kära gravida vänner att slåss om tillgången till dessa cerisa skönheter… Först till kvarn får dessa pigga, sköna brallor(!)

🙂

2 thoughts on “Nerbantade och snåla tant cerise

  1. Hej såg att du köpt magica barnvagnen, hur tycker du den är att köra? Hur är hjulen? Jag har funderat på en brio sing för den är så lättkörd men så tyckte jag magica var så otroligt snygg🙂 men känns lite otäckt när man inte kan test köra i någon butik🙂 Mvh evelina.

    • Hej Evelina!
      Magica är otroligt lättkörd, våran har heller inga luftdäck som det kan bli punka på. Lite hala däck eventuellt. Har svårt att se att den skulle vara optimal att köra med i vinter-Sverige. Men annars säkert kanon och känns enormt prisvärd. Vänner till oss här i Frankfurt har annars Brio sing och den är ju kanon den med! Lite bredare är den dock. Jag skulle nog säga att barnets komfort blir den samma vad du än väljer. Och körmässigt är de nog i princip lika lättkörda, dock är bredden på Brio Sing ibland ett problem där det är trånga utrymmen. Magican är jag mer än nöjd med. Längtar dock mest efter att få sätta dit sittdelen vilken är helsnygg tycker jag!🙂 Lycka till med valet! Tror att du blir nöjd med båda.

Kommentera

