Inväntar det svenska lösgodiset…

Påskladdning

… som ska fylla det STORA påskägget på bordet som kommer flygandes med mor, far och bror snart(!) Och som säkerligen kommer att tömmas de närmaste dagarna(!)  🙂

Årets påskris

Årets påskris(!) Är mycket nöjd över denna kreation som nu står och pryder den lilles bord. Gud va påskigt och mysigt vi ska ha det hela långa helgen(!) 🙂

Sen måste jag bara berätta historien bakom detta fantastiskt fina ris. Jag lurade ut min kära lilla son på en stöldhärva i naturen igår. Ja, här finns ingen allemansrätt och allt vad det nu heter i Sverige inte… Nej, här får man snällt gå och köpa sitt ris hos blomsterhandlaren… Men det var den här kvinnan för lat för att göra igår. Dålig mamma som lurar ut sin son på sådana kriminella banor? Ja, kanske det. Men lite spänning ska man väl ha i livet ibland(!) Och om han stannar vid att beröva naturen från en näve påskris en gång om året och inte blir mer kriminell än så så skulle jag ändå vara mycket nöjd med honom(!) Inga arga tyskar med hyttande nävar stötte vi på under denna aktion heller… SKÖNT(!) 😉

Ja, ja, stulet påskris… Den bjuder jag på(!)

HÄRMED ÖNSKAR JAG ER ALLA EN RIKTIGT GOD OCH GLAD PÅSK(!)

🙂

Gör ingenting som jag inte skulle ha gjort så ska det nog gå riktigt bra i påskhelgen ska ni se 😉

Kommentera

