En gamling till skroten efter en dag i stjärnornas tecken

Jag älskar stjärnor… Fint fint fint(!) Har sedan länge beställt ett tyg att sy gardin till sonens rum med just stjärnor i härliga färger på… I påsk kom så mina föräldrar med det fina tyget. Och sen dess har jag varit sugen på att sy lite till hans rum. Köpte även ett annat härligt molntyg som ska bli till ”sängkläder” till lillebrors vagn… Mitt humör i samband med diverse kreativa arbeten med symaskinen brukar inte ofta vara toppen. Har en förmåga att slarva och fuska mig fram och resultatet brukar ofta också därför bli därefter…. Sur och förbannad brukar jag då bli så med förra veckans redan innan utmattade och irriterade jag bestämde jag mig för att avvakta med denna aktivitet… Men idag skulle det göras slag i saken. Idag började jag dagen stabil i humöret… Ja, men det skulle den förbannade symaskinsjävulen snart ändra på(!)

symaskinsjävulen

Det dröjde inte längre än till sekunderna efter att jag börjat gasa på gaspedalen innan jag började skrika och verbalt, högljutt bråka med denna jävulens maskin… Den ville inte framåt helt enkelt… och när jag liksom skruvat på alla rattar som finns och med kraft försökte dra fram tyget för att det skulle bli nån form av sömm som skulle få ihop denna gardin ja, VARENDA GÅNG GICK TRÅDHELVETET AV…. I ett desperat försök försökte jag då ringa min gamla sykunniga mormor och be om expertråd… Men jag kunde under det samtalet tillslut samla mig och faktiskt inse att det är slut nu… Den har gjort sitt denna gamla trogna symaskin(!) It’s time to move on and put this old fellow to a final rest(!) När man liksom kan skåda en text: ”Made in W. Germany” ja, då vet man att den liksom inte är gjord igår direkt. Efter lång och trogen tjänst tar jag nu farväl av denna Pfaff(!) Skroten nästa(!)

Sen fick jag fint sätta mig med nål och tråd och för hand sy ihop lite av det jag tänkte sy idag… (Ja, tjurskallig är jag, skulle det sys idag så skulle det!) Och fyyyyyy vilken tid det tar att sy förhand(!) Men lite stolt är jag över det jag lyckades producera. Stjärntyget blev:

Sonens rum med nya stjärngardinen

En gardin till sonens rum (ja, sen var det väl i vanlig ordning hopplöst att även få till en bra bild på den med motljus och allt!) Ser dock OTROLIGT BRA ut i verkligheten(!) 🙂

Stjärnkudde

Och även ett kuddfodral till hans säng. NÖJD(!)  🙂

Sen fanns det även en liten liten snutt kvar av detta fina tyg som fick bli till en scarf till min lilla stjärna till son.

Scarf

En scarf som även med nöd och näppe gick runt mammans tjuriga nacke… Får se vad han fäller för ärlig och säkerligen rolig kommentar om sin mammas bedrifter idag min vältaliga son. Det enda som är säkert är att det kan bli precis vad som helst… 🙂

Detta tog mig precis hela dagen att göra… Och nu är jag lika trött som den slutkörda symaskinen. Hoppas att ni också har en strålande trevlig måndag(!) 😉

Kommentera

