Förvirringstillståndet är ett faktum och utfyllnaden innanför huden maxas INTE BARA PÅ MAGEN(!)

Graviditetshormonerna har länge spelat ett spratt i mitt huvud. Dagvild och allmänt svårt att hålla koll på saker och ting och då med datum som en mycket komplicerad detalj att hålla rätt på… Ja, det kan jag även ha i vanliga fall… Men nu verkar det värre än värst. Ett bevis på detta var idag när jag varit totalt inställd på att min bästa väns förstfödda dotter fyller 6 år IDAG, ja, den 10:e April… Skickade present till henne för ett par veckor sen för att den skulle komma fram i tid. Och idag ville jag uppmärksamma henne med en liten hälsning via min kommersiella trevliga facebook… Ja, men nu var det ju så att det var den 10:e MARS som hon såg dagens ljus för första gången denna fina lilla flicka(!) En månad fel bara… Dvs. presenten kom inte ens i närheten fram i tid och hälsningen var en hel månad försenad… Bättre lycka nästa år önskar jag i och med detta mig själv(!) Nej, men en bomullsliknande amningshjärna på det här också…  ;-)  Herre gud, vart ska det sluta(?) 😀

kära mamajeansen i graven

Ja, det finns även annat som är ur led med denna graviditet… Mina kära mama-jeans som jag i princip bodde i förra graviditeten… De går ABSOLUT inte över de muffliga låren och rumpan som tillkommit samt ett bäcken som tydligt vidgar sig för framtida passage(!)

Det är ett faktum att jag nu är tjockare än vad jag var förra gången jag var gravid… Och det finns det ju många som känner igen sig i… Det finns verkligen många aspekter av graviditeten som påverkas och ändras när kroppen går igenom detta fenomen fler gånger… Inte många positiva måste jag tillägga… Men men, det är ju ett privilegium att få bära sitt barn… Mmmm…. 😉

Nu ska tjockisen till läkaren på invägning och övriga trevliga graviditetskontroller igen… Känner mig mycket sugen på att blunda när jag kliver upp på vågen idag(!) 😉

Avslappnad poolbild i bikini

Nån sån här avslappnad poolbild i bikini kanske det inte bjuds på så många i sommar. Denna från Nerja i juni förra året tror jag nog att jag tar och lever på i år igen(!)  😉

One thought on “Förvirringstillståndet är ett faktum och utfyllnaden innanför huden maxas INTE BARA PÅ MAGEN(!)

  1. Äsch vad gör det…Jennifer har ändå inget vidare tidsbegrepp🙂 hon blev förresten jätteglad åt sin present, den har redan använts av både henne och ellie! Å du e så fin ändå, tjock eller ej! Du kommer snart vara i form igen🙂 Puuuusss!!

Kommentera

