LADDA, LADDA, LADDA och en stolt periodare

Nu är det mycket tydligt att gravidkroppen vill suga i sig MASSOR med kalorier(!) Suget är enormt och kroppen vill att jag i princip äter mest hela tiden…

Nyttigheter(?)

Endast nyttigheter(!?) NEJ, NEJ, NEJ(!) Kolhydrat- och kaloriladdning av alla de slag… Detta var inte min frukost utan däremot mitt kvällsmål igår… Här finns det att ta av under en kommande förlossning vill jag lova(!)  😀

Medan jag går och väntar på denna snart anländande bebis kan jag bara konstatera hur stor och fin han är mitt förstfödda barn. Det är en underbar fas vi går igenom nu. Han har så mycket fantasier och funderingar. Och något annat som jag slås av mycket när det gäller honom (och säkerligen barn i allmänhet) så är det vilken periodare han är när det kommer till leksaker, filmer och allt sådant. Han är lik sin mamma på det sättet… Saker och ting ska nötas ut och missbrukas tills man tillslut ibland vill kräkas på det eller iallafall inte ens kan tänka sig att ägna sig åt det igen tillslut. Just nu är det Monsters Inc. som är det stora beroendet här hemma, och lyckan blev total igår när han fick en t-shirt med en av rollfigurerna på. Stoltare barn får man leta efter(!) Sen den kom med posten igår så har han inte velat släppa den och det tog emot att sätta på sig pyjamasen igår. Men när mamman snällt lovade att han skulle få ha på sig den till Kinderhaus imorse så gick det bra och natten blev sen lugn och skön. En mycket stolt periodare gick sen mycket riktigt till Kinderhaus med sin Monsters Inc. tröja på sig imorse och när vi väl kom dit sprang han runt och energiskt visade upp sin nya tröja för mer eller mindre intresserade kompisar och fröknar…

Monsters Inc. killen

Det är ju bara för härligt att så enkelt kunna glädja sitt barn(!) När det dessutom kostar under 10 EURO-lappen(!) H&M är fina grejer det(!) Håller precis lika länge som det sen behövs innan nästa idolperiod för barnet inträder…  😉

2 thoughts on “LADDA, LADDA, LADDA och en stolt periodare

  1. Hahah! Vi har samma fas här men med Spiderman. Poppe fick också en t-shirt förra veckan och hade på sig den två dagar i rad på Kindergarten. SÅ STOLT! Jag kunde inte fått med honom till dagis dag nr 2 om han inte hade fått haft på sig tröjan igen. De är för roliga våra små 🙂

Kommentera

