Från en mamma till en annan

Idag blev det en promenad ner till stan för att äta en god lunch med mina killar och vi stötte minsann på en annan söt liten familj som också såg ut att ha en mysig 1:a Maj.

Denna "hönsmamma" tog väl hand om sina små nykläckta

Hon låg så tryggt och värmde sina små sen ett par dagar tillbaka nykläckta ungar…

Den höggravida människan trängde sig nyfiket på i djurens mysstund

Den höggravida människan trängde sig oförskämt och nyfiket på och ville se de nykläckta sötsakerna (annars är jag minsann inte förtjust i de där djuren, men när det kommer till andungar så känner jag mig mycket svag… och ja, det är ingen hemlighet att hon själv går och längtar efter kläckning människan!)   🙂

SÖTNOSAR!

Men hur söta får man va?? Och så kunde även andungar ge mig bebislängtan… Där ser man(!)  🙂

Simkunniga också

Simkunniga också dessa nykläckta små… Ja, människobarn eller djurungar… Man slutar aldrig att förvånas över deras kompetens i tidig, ung ålder(!)

Förlossningen ter ju sig aningen olika mellan mig och denna mamma dock… Och hon här fick ju dessutom 5 barn att ta hand om, själv tycker jag att det känns alldeles lagom med en i taget(!)

Min lilla bebis verkar dock trivas oförskämt bra inne i min hydda och en kläckning känns inte som att den står för dörren oavsett vad jag vill eller känner mig manad för… I vanlig ordning ska väl barnen försöka sig på att bestämma över sina föräldrar… Och ja jag curlar väl på i vanlig ordning och låter mina barn köra över mig(!?)

Ja, ja… envisas med att stanna därinne du din lilla busunge… Förr eller senare kommer du dock iallafall att få komma ut och då kommer din mamma att utsätta dig för ett pusskalas utan dess like(!)

🙂

Kommentera

