En vecka, ett nytt liv och den fantastiska ”like if God hear my prayers” sötchocken

Idag har det nya lilla livet funnits i mina armar i en vecka. En obeskrivligt underbar vecka där kärleken till mina barn överskuggat alla smärtor och obehagskänslor(!) Kärleken är den starkaste av alla känslor(!)

1v

1v

1v

Älskade Tristan 1 vecka gammal. Om ni undrar vad det är för armband han är pimpad med så är det inget påhitt av hans föräldrar utan något som de gör till alla nyfödda på det tyska sjukhuset där han föddes. Ett namnarmband gjort med pärlor istället för bara det tråkiga plastbandet. Nytänk(!)  🙂

Suget har infunnit sig mer än mest i min mjölkproducerande kropp. Det är helt hutlöst och jag kan för allt i världen inte lägga band på mig själv för dessa lustar trots att jag hade tänkt att denna veckan, veckan efter att graviditeten har avslutats, återgå till ett sunt och hälsosamt leverne. Men är inte det att äta det man är sugen på da kanske? JO, så är det (just nu iallafall!) Man kan ju liksom inte chocka kroppen och barnet fullständigt genom att så över en natt överge allt som är onyttigt. NEJ, och det kommer jag liksom heller aldrig att kunna. Det är ingen livskvalitet i mina ögon(!) Dock ska jag allt se till att komma tillbaka och bli fit igen. Det är livskvalitet det(!) 🙂

Med detta dravel vill jag berätta om något så fantastiskt som hände oss igår. Jag skickade iväg min kära man till det stora blå-gula varuhuset för att handla Kalles kaviar. Ja, det var slut så det var kris då det är helg och det då bjuds på kokt ägg i detta hem. Ägg utan kaviar går inte alls det(!) Han fick en skral liten inhandlingslista med sig och iväg bar det. Hem kom han sen med ”like if God hear my prayers” sötchocken… Och HÅLL I ER NU(!) Den blå-gula jätten har börjat sälja svenskt lösviktsgodis(!)

Svenskt lösgodis i Tyskland(!)

Så har en dröm blivit verklighet(!) Jag kan inte med ord beskriva hur jag kände när mannen min kom hem med denna påse till den övernaturligt sötsugna hustrun. Min kärlek till honom växte sig om möjligt ännu starkare och TYSKLAND… Jag säger bara TYSKLAND och FRANKFURT… På plus och minus lista över att bo i Sverige kontra Tyskland har hela tiden Tyskland dragits med ett STORT minus: att det inte finns något som väger upp emot det svenska lösgodiset. Nu känns plötsligt en flytt till Sverige långt borta… 😉

Storebror har blivit stor, som så många andra föräldrar beskrivit denna känsla av att få syskon. Stor och så duktig och stolt över sin bebis. Första veckan har börjat så bra och jag hoppas att det håller i sig…

Stora killen hos barberaren

Stora killen hos barberaren igår. Finaste och duktigaste storebror(!) 🙂

Kommentera

