Födelsedagsfirande på Hansaallee

Igår gick kvällen av stapeln som vi länge längtat efter… Vi och våra kära svenska vänner och grannar här i Frankfurt. Det var dags för födelsedagsfirandet av nyförvärven på Hansaallee. Sååååå ljuvligt att vara på denna sidan nu(!) Jag och min vän hade BP med 3 dagars mellanrum och familjesituationen ser exakt likadan ut med en storebror som skulle tas om hand av den andra familjen när förlossningen skulle ske. Barnmorskan i mig sa att det inte skulle bli något som helst problem att koordinera dessa event. Men jag borde ha insett bättre. När dessa två kvinnor nu tydligen var så cynkade avseende ägglossningarna så borde man ju ha förstått att cirkusen i samband med födslarna av dessa två barn också skulle vara ett faktum  😉

Jaaaaaada, visst blev det cirkus(!) Storebröderna blev mer än lovligt förvirrade av allt logistiskt pussel och farande och flängande under förra veckan. MEN VI KLARADE DET OCH NU ÄR DE EFTERLÄNGTADE BEBISARNA PÅ RÄTT SIDA AV MAGARNA(!) 🙂

VINTAGE BUBBELDRYCK

Vad passar väl sig bättre än en dyr och extremt sprudlande god vintage 2004 för att fira detta event?! Den satt där den skulle vill jag bara meddela(!)

Finaste blombuketten

Av dessa fantastiska människor fick vi även denna obeskrivligt vackra blombukett. Galet fint står den nu på mitt köksbord och jag alternerar mellan att vila ögonen på den skönheten och på den sockersöta bebisen här hemma.

Lyckoruset fortsätter…

Men snart, snart ska jag ta tag i förlossningsberättelsen…  😉

Kommentera

