TVÅ

Idag blir det desto lättsammare bloggat… Ja, jag är tveksam till att det nån gång kommer att bli lika tungbloggat som det var att skriva förra blogginlägget. Det var en urladdning som hette duga. OTROLIGT många läsare av det blogginlägget, tappar hakan av det helt fantastiska intresset, samtidigt som jag vet att förlossningsberättelser är något som intresserar MÅNGA. MÅNGA är vi som går igenom förlossningar och DEN ENA ÄR INTE OFTA DEN ANDRA LIK. Det är alltid lika spännande. Dock känner jag att jag gladeligen nu begraver allt som har med mina förlossningar att göra. Yrkesmässigt kommer jag dock alltid att vara engagerad i andra kvinnor och pars förlossningar och graviditeter. UNDERBART YRKE(!) Blev faktiskt lite jobbsugen när jag var på förlossningen och födde mitt barn för två veckor sen. Känner att jag MYCKET HELLRE HÅLLER MIG PÅ ANDRA SIDAN I FORTSÄTTNINGEN(!) 😉

TVÅ veckor sen är det sen han föddes min Tristan. Hej va tiden går. Ja, fast två veckor låter ju inte som nånting egentligen…

Känns som att han har funnits betydligt längre än så.

2v

2v

Baby brother 2 veckor. Han undrar lite skeptiskt vad det är för paparazzi till mamma som han har kommit till… Trycker upp den där kameran i ansiktet i tid och otid… Inte lätt att vara liten och söt inte(!) 😉

Tröttisar

Pappa och sovis

Sover mycket gör han och då finns det flera kandidater som mer än gärna gosar och trött-mamman tar sig även gärna en nap hon med och snusar på den ljuvliga bebisdoften 🙂

Två barn i vagnen

I helgen gav vi oss även ut med TVÅ-barnsvagnen med våra TVÅ barn. Denna vagn, en Babytravel Dublin från 2005-tiden är ett riktigt as i storlek vill jag lova… Mysigt att sitta bredvid lillebror tycker den stora killen. Men inte överdrivet mysigt att baxa ut den genom hela lägenheten och samtidigt skrapa i samtliga av våra vita väggar tyckte pappan. Det är ingen lättviktare eller för den delen smidig vagn vill jag lova. Vi har INTE köpt den själva. Fick den däremot som gåva av ett annat mycket generöst skandinaviskt par här i Frankfurt som ville bli av med den. OJ va plats de fick i garaget när den här biffen lämnade hemmet. För våran del får den inte plats nån annanstans än på balkongen… Så därifrån ska den transporteras varje gång den ska användas (det är ett tvåmannaföretag, TVÅ STORA STARKA! Så det lär inte bli allt för ofta den får komma ut och lufta sig!) Dock kom vi på den brilljanta idén att ta in den igen ÖVER balkongräcket när vi kom hem. Inte riktigt i klass med ”kast med liten boll” om vi säger så. Men det gjorde han imponerande bra min man! Själv stod jag på insidan och tog emot. Blev dock inte mycket mer än en styrman i det arbetet. Så det är vad som gäller hädanefter(!) ”Kast med alldeles för stor vagn över balkongräcket”… TUR att de har lite rolig underhållning utanför fönstret våra grannar(!)  😀

På bilden ovan kan man även se att den stora sonen har en muta i vardera hand, dvs TVÅ, när han sitter där i vagnen. Det var en mycket mycket kort tid dock. Det blev nämligen mamman som blev gående med TVÅ glasstrutar när sonen kom på att han inte ville ha nån glass. Jahaja… Great. Ner i vikt och svarva till kroppen var det… Ja, ja… 🙂

2 thoughts on “TVÅ

Kommentera

