Att lura små barn och att bli lurad av dem

Mat och förtäring… Nu tycker min stora duktiga kille inte om en massa saker tydligen. Innan han har smakat på det mesta dessutom. OJ va jag har svårt för sånt! Den matchen av att smaka vinner mamman 9 av 10 ggr dock. Men det ska till en liten fight från bådas håll innan jag tillslut vinner och han smakar på maten och då oftast tuggar i sig. Yoghurt är väl nåt som de flesta barn tycker om MEN INTE MIN STORA SON. Det gör han verkligen inte och stenvägrar om det ställs fram något sådant framför nosen på honom. Tills…

Joghurtkillen ;-)

Joghurtkillen(!)

… den fantastiska mamman nu lyckats hitta dessa fantastiska Danone yoghurtar i kyldisken. Det går ju otroligt bra att äta yoghurt när idolerna poserar på förpackningen. OJ OJ OJ va det smakar gott då(!) Nu äter vi yoghurt som aldrig förr(!) LURAD(!)  🙂

Mamman vs. Son nr 1 1-0!

En annan som GÅNG PÅ GÅNG LYCKAS LURA SIN MAMMA att han sover är Son nr 2…

Ständigt ett öga öppet och håller stenkoll på om mamma tänker lägga ner honom

När man tror att han har somnat in och tänker lägga ner honom kikar han upp med ett öga och tänker då självfallet protestera om en nerläggning i sängen ser ut att vara nära förestående… BÄR MIG HELA TIDEN SÅ ÄR JAG SOM NÖJDAST MAMMA(!) Ja, framförallt om du dessutom går runt och vaggar lite med mig. Mysplutten(!) Ja, det är ju mysigt att gosa med denna bebis också. Kan inte säga annat. Men emellanåt kan man ju känna behov att att göra lite annan nytta här hemma också… Bärselen invigdes igår kan jag säga… kan bli en av mina bästa vänner den närmaste framtiden  😉

Ställningen i denna Mamma-Son-match har jag tyvärr inte i huvudet längre. Utklassningen är total(!) Och då absolut inte till min favvör…

Ja, ja… du är ung än pojk, snart ska jag nog få kläm på dig också och lära mig hur man lurar dig också…  😉

Kommentera

