Plötsligt händer det(!)

Kroppen börjar så sakteliga ta sig tillbaka till vad den var före graviditeten… OJ, VILKEN ÖVERDRIFT(!) DET TAR JAG GENAST TILLBAKA(!) DÄREMOT har dagen kommit när jag nu lyckas komma i mina före-graviditeten-JEANS igen… DET ÄR EN LYCKA I SIG DET(!) PLÖTSLIGT HÄNDER DET(!) 🙂

SKRYTBILD:

Mina älskade gamla jeans(!)

Nån närmare skärpa eller belysning är inte nödvändig(!) 😉

4v. efter förlossningen

Joda, LITE putmage finns kvar allt (ja, och nån bild på denna kvinna sittandes med hängbuken över byxkanten bjuds det minsann inte på!) 😉

4v. sen

Men när den såg ut såhär för 4 veckor sen kroppen. (JA, HERRE GUD MÅSTE JAG TILLÄGGA!) Då kan man även känna att förvandlingen är smått underbart bra(!)  🙂

HUR HAR DÅ DENNA FÖRVANDLING GÅTT TILL?

Jo, HEMLIGHETEN ÄR (ingen som helst hemlighet!) Bebis har kommit ut. Fostervatten, moderkaka och diverse övrig lagrad vätska i blodbanan och annan vävnad har lämnat min kropp. Livmodern har minskat betydligt i storlek. OCH JAG HAR EN FÖRBRÄNNING I KROPPEN SOM ÄR HÖÖÖG… MJÖLKPRODUKTIONEN är i allra högsta grad aktiv. Han suger energi och därmed kalorier ur min kropp det hungriga lilla gossebarnet(!) OCH DET ÄR TUR DET, FÖR KALORIER I ALLA DE SLAG ÄR JAG SJÄLV VÄLDIGT DUKTIG PÅ ATT STOPPA I MIG(!) Dieten består till största del av småätande av choklad och kakor. Frukost, lunch och middag äter jag också. Nyttigt? NEJ(!) Tränar? NEJ(!) Nej, dit har jag inte kommit än… nyttiga livet har inte börjat än… Utfodringen av den lilla pojken tar all min energi än så länge. Omställningen händer fortfarande här och nu. OCH JAG KAN INTE REKOMMENDERA NÅGON ATT BÖRJA MED NÅGON BANTNINGSDIET ELLER ATT TRÄNA HÅRT UNDER AMNINGSPERIODEN(!) DET ÄR INTE HÄLSOSAMT VARKEN FÖR MAMMA ELLER BARN(!) ÄTA NYTTIGT OCH MOTIONERA ÄR DOCK SOM I ALLA LÄGEN I LIVET TOPPEN(!) NÅN SÅDAN FÖREBILD OCH NÅN SÅDAN BLOGG ÄR DOCK INTE DETTA(!)

LIVSKVALITÉ FÖRESPRÅKAS I DENNA BLOGG (UTIFRÅN FÖRFATTARENS PERSPEKTIV!) 😉

MED DETTA GLADA INLÄGG ÖNSKAR JAG NU SAMTLIGA FINA BLOGGLÄSARE EN RIKTIGT FIN HELG(!)

Själv ska jag ha mina jeans på mig hela helgen, bara för att jag kan… 😀

4 thoughts on “Plötsligt händer det(!)

  1. Herregud! Jag skäms över min fläskiga mage, det har gått 4år sen jag var gravid och du ser redan ut som jag gjorde innan mina graviditeter haha! Snacka om bra förbränning i din lilla kropp🙂 puss på dig! (Men du får kanske bada utan mig i sommar ;-))

    • Nej vet du vad. Det är inget fel på din mage. Jag är ytterst tacksam för den draghjälp jag har av den hungriga lilla gossen, måste dock hitta karaktären igen innan amningen är över för annars kommer detta inte att gå bra. Denna förbränning är garanterat inte här för att stanna😉 Och bada ska vi göra som aldrig förr du och jag i sommar!🙂 Puss

Kommentera

