Måndagsstruten och coffee-comeback

Härligt med måndag och ny vecka med nya utmaningar… Eller hur!? Jo, men visst är det väl det. Fast jag tycker om helgen aningen mer när jag får se min man lite mer och göra en massa mysiga familjeaktiviteter. Ja, ja… veckorna fullständigt flyger förbi så det är snart helg igen och för att komma till nästa helg så måste man ju börja med en måndag. Det måste vi ju fira(?)

Måndagsstruten, en cappuccino och Peter Jihde

Måndagsmys med en härlig glasstrut (ja, en måndagsstrut är man väl ändå värd!?), en cappuccino, Peter Jihde och Co. Fint det(!) Passar sig ju även utmärkt bra när de sitter och diskuterar dieter på Nyhetsmorgon och jag sitter där och svullar med min måndagsstrut. Härlig timing(!)  😀

Något som dock är ännu härligare än måndagsstruten är den ljuvliga koppen med cappuccino. Kaffet har gjort comeback i mitt liv igen efter graviditeten. Under den perioden var jag inte det minsta kaffesugen. Det är underligt det där vad som händer med suget på olika saker under en graviditet. Kaffe älskar jag ju och i synnerhet min morgon cappuccino. Hej och välkommen tillbaka säger jag bara(!) Självfallet intar jag den även i en fin kopp. Rosenkoppen är min favorit, när den tas fram då är det njutning på extra hög nivå vill jag säga. Och ute faller regnet. Men vad gör väl det på en måndag när jag får vara inne och bara mysa… Ja, Peter Jihde i all ära… Men jag har ju nåt som utan tvekan toppar den mannen (ja, det gör väl kanske de flesta!) MIN LJUVLIGA BEBIS(!) 🙂

HÖG MYSFAKTOR DENNA MÅNDAG(!)

HA EN FIN FIN DAG OCH VISST HAR VÄL SÄKERT DU OCKSÅ NÅT ATT FIRA EN DAG SOM DENNA!? 😉

Kommentera

