En svettig dag på stan…

Ja, nej, så svettig var den inte egentligen. Men det var en heldag på stan. Som började med en svettig, hetsig promenad. Med vagn utrustad med ståbräda och två glada barn med i ekipaget. Påväg mot tandläkaren för den andra kontrollen av treåringen. Ja, var 6 månad ska vi tydligen gå dit. Ambitiöst värre tycker jag. Men men, det är säkert bra…(eller bara ytterligare ett sätt att vrida pengar ur de stackars krankenkassorna?) 😉

tandis

Oavsett så är jag iallafall oerhört förtjust i denna tandläkarmottagning för barn. Pedagogiska, trevliga och tydligt barnkära människor som jobbar där. HÄRLIGT(!) Inte det minsta skräckinjagande för barnet som ska ligga där och gapa. Filmvisning av Djungelboken i taket och lån av coola solbrillor var våran lott. Och det kan inte bli mycket roligare i min sons ögon vill jag lova(!) OTROLIGT NÖJD(!) 🙂

peng till leksak

leksakslycka

Sen blir det ju inte heller sämre av att snälla tandläkaren ger barnet beröm OCH EN PENG TILL LEKSAKSMASKINEN efter avslutad undersökning. (Ja, då kanske även jag skulle känna mig manad att ta mig iväg till tandläkaren lite oftare om man fick nån form av belöning?!) Oavsett vad det nu är för skitsak som kommer ut så är det ju sååååå uppskattat att man får nåt. Sebastian blev överlycklig för sin likt en basketboll målade pingisboll. Lyckan var total(!) 🙂

Och dagens glädjeämnen slutade inte där inte…

svenska konsulatet

HIT bar det av sen…

bonusmöte

Ett besök som innebar ett bonusmöte med min snygga man och barnens hunk till pappa(!) Namnregistrering av minstingen för att han ska kunna få ett svenskt medborgarskap stod på programmet. (Jo, fast man blir dock onekligen tveksam till detta då man följer det svenska landslaget i fotboll i den omtalade VM-kvalserien… Men men han ska väl vara lik övriga familjen). 😉

Sen sa vi hejdå till mannen och pappan och fortsatte vagnekipaget in till shoppingmeckat. Jag ville skämma bort min stora duktiga son under denna från kindergarten lediga dag. McDonalds, glass, glass och glass… Ja, det är korrekt uppfattat, 3 glassar blev det. Shopping blev det också. Bara till den duktiga tandläkarkillen.

paraply

Ja, nu stod han ju inte stilla mycket med sitt nya paraply så att den fotosugna mamman kunde få nån skarp bild… Men otroligt nöjd var han även med detta, en monsters-tröja som han också har på sig och sen fick han även ett par oerhört för stora flip-flops som han så gärna ville ha. Det blev en mycket billig dag på stan. Det är verkligen inte de dyra sakerna som gör barnen glada. Han hade varit nöjd med sin målade pingisboll också. Men paraply kände jag att han behöver ett. Och det lär han behöva redan imorgon när det utlovas ett nytt skyfall i Ffm. Som vi har längtat(!?) 😉

lillaostora

Efter en heldag ute på stan var det fantastiskt skönt att komma hem med hela lasten. Väl hemma var tvåbarnsmamman otroligt nöjd med sina skötsamma, duktiga pojkar, och även med sig själv(!) En svettig men härlig dag som kommer att få mig att somna ovaggad ikväll… Ja med det sagt så skulle det dock kunna vara vilken dag som helst numera… Ja, ja  🙂 

 

Kommentera

