Från tanke till verklighet

Ibland drabbas man ju av situationer som ser så otroligt bra ut i tanken men som sen i verkligheten inte alls är lika lyckat… Till och med en till synes felfri människa som jag gör också det… Mmm det är sant…  😉  Shoppingen av kläder till min ofödda son är i allra högsta grad ett sånt exempel… Utgick blint från att våren i Ffm skulle vara strålande varm och fin som den så bör… Därav fick han inte mycket långärm och benat denna lilla krabat… Fel nummer 1.

Tanken vs. Verkligheten 0-1

Sen när man har ett barn sen innan och då ska få sitt andra så utgår man mycket från det första barnet och tänker i de banorna. Min första son var en liten spillevink när han föddes. Han fullständigt badade i strl.50 första månaden. Utgick således från att även denna, min pojke skulle bli av samma storlek och se liknande ut i kroppshyddan. Jag menar, hur skulle lilla jag kunna få annat än ett litet barn??! Bebisen anpassar sig ju såklart efter mammans storlek!(?) I dessa tankar gick jag även och köpte fina små kläder till min ofödda son. MYCKET strl.50 blev det. SMÅ kläder. Ut kom sen min stadiga bit till andra son och mamman (ja, även pappan) hade enormt svårt att få ihop denna ekvation. SÅ MYCKET KÄRLEK PÅ EN OCH SAMMA GÅNG(!) Strl.50 kunde han ha. Men kroppsformen var en annan mot den förstfödda (och ja, han fick ju frodas inne i min ordentligt energiförsedda kropp 3 veckor längre också!)

Tanken vs. Verkligheten 0-2

Idag skulle jag försöka trycka i honom i plagget som varit lite som ett motivationsplagg under graviditeten. Tycker att den är så otroligt fin den här bodyn…

fina älsklingen

En härlig Lundmyr of Sweden… Okej mamma, jag drar in magen och posar lite glatt i den om du lovar att ta av mig den sen(!) Mmm det var precis så länge den satt på. Det vet man ju själv att det inte är roligt att gå runt i för tighta kläder och dra in magen hela tiden och liksom känna sig som en stoppad korv. I denna sommarvärme dessutom. Nej min Älskling, ska inte utsätta dig för det igen. Jag lovar(!) Kan dock inte säga annat än att det är en otroligt fin body och en ännu mer fantastiskt fin liten pojke på bilden(!)   🙂

Den jättefina (smala) bodyn hoppas jag dock ska komma till användning av nån av Tristans alla kompisar som kommer att födas här under året(!) Den kommer att läggas i paket och skickas till lämplig kandidat(!) (Den är i fin fint skick och allt annat än sliten, hälsar Tristan!)   😉

Kommentera

