Svettigt på riktigt(!)

I förra veckan pratade jag om en svettig dag i stan… Då var det inte det minsta svettigt i jämförelse med vad det är nu i denna stad. 30 grader och över är vad som bjuds i skuggan. OCH JAG SKA INTE KLAGA NU NÄR JAG LIKSOM INTE HAR GJORT ANNAT ÄN ATT KLAGA ÖVER ATT DET HAR VARIT FÖR KALLT OCH REGNIGT DENNA VÅR OCH FÖRSOMMAR. Nej da, solen är så välkommen hit så. Men att bo i en storstad med den värmen, det är inte alltid bekvämt. Men jag svettas gärna… Mmm vi säger väl så…  😉

Min stora lilla son gör också vad han kan för att utmana sin mamma och njuta av detta varma sköna väder i mesta möjliga mån och talar glatt om hur roligt det vore att gå till parken när vi går hem från dagis… Och självklart ska han väl få det stora duktiga storebror(!) Det svettiga ekipaget med vagn + ståbräda, två glada pojkar och en mamma (som självklart satsar på mama-of-the-year-priset och självklart är i snällaste laget av denna ringa anledning) styrde således mot lekparken i de blotta 32 skugg graderna… och skugga bjöds det inte allt för mycket på då solen inte hade så mycket som ett moln att gömma sig bakom ens för en liten stund. Dock tycker jag att lekparkerna i Ffm är bra på så sätt, lite lummiga med träd och dylikt som liksom ger lite sköna skugginslag för den som vill det. Och med min bebis var jag en allert kandidat att söka mig till dessa när det gavs möjlighet. Överhettad bebis är inget att leka med(!)

jonglering med bebis och kamera och gunga på storebror

Lillebror var stundtals mycket fundersam över beslutet av parklek denna heta dag och protesterade ljudligt när han låg i den överhettade vagnen och ville strängt komma upp i famnen vid ett flertal tillfällen… (Som om det skulle vara bättre att byta en svettig tillvaro mot en annan?! Jo, lite mer luft och vindpustar kunde jag dock bjuda på när han var uppe hos mig så det var nog ett klokt drag av honom). Den fantastiska mamman jonglerade gladeligen med sin bebis samtidigt som hon gungade på storebror och gjorde det mesta av vad han ville för att han skulle vara nöjd och glad med sin mamma. Ja, och sen var det ju även (som om hon hade en arm mer än alla vanliga människor) viktigt att kasta upp kameran och föreviga denna svettiga stund i parken genom att bränna av några foton… (Ja, inte är hon riktigt klok inte!)  🙂

Gunghjälp

Stundtals fanns det dock andra som behövde röra på sig och gungade på min trots hettan lekglada kille. Man ska absolut inte håna tjocka barn(!) Faktum är att jag tycker att det är mycket beklämmande att se överviktiga barn. Blev dock ganska glad av att se att de överviktiga som jag såg i parken denna dag faktiskt härjade runt och rörde sig väldigt mycket i värmen. Bra där(!) Den svettiga mamman var också mycket glad över gungningsassistansen(!)  🙂

Glassmuta

En glassmuta fick det minsann bli för att vi skulle få sitta stilla ett tag(!)   😉

Sen bar det av hem till våran dessa dagar enormt behagliga balkong… Den ligger liksom till 99% i ständigt skuggläge…

rumpnissen i poolen

mot solhörnet

Och den är även numera utrustad med pool. Vill man mot förmodan lapa sol därute så får man jobba sig låååångt ut i hörnet på balkongen…

Glad lillebror

Behagligt på balkongen

Lillebror och jag kände dock inget som helst behov av mer sol idag och satt glada i skuggan och tittade på vattendjuret i poolen och mamman fick sig en välförtjänt limonadare…

Ja, det var dagens liv på en pinne…  🙂

Imorgon ser vi fram emot ytterligare en dag i svettens tecken(!)  😉

Kommentera

