Generösa barn och miljömedveten mamma(!)

Nu kommer ett litet skrytinlägg. Det finns ju mycket som vi föräldrar (ja, inte alla, men väldigt många!) vill skryta om när det gäller saker som gäller våra barn och hur bra de är på olika saker. ”Solsidan” gjorde mycket parodi på detta, men faktum är att det verkligen är så i verkligheten så det var inte de minsta överdrivet tycker jag. Igenkänningsfaktorn i detta fall måste ha varit enorm hos väldigt många. Jag är också en mamma som pratar mycket om mina barn. (Det blir ju väldigt centrerat kring barnen när man blir förälder så det finns ju en anledning till att det kan bli så då det egna livet liksom suddas ut lite under några år och består till stor del av allt som har med dessa barn att göra). SKRYTA ska jag nu göra… Jag känner verkligen att detta måste sägas högt då jag inte tror att detta alls behöver få någon som helst aktiv upprepningsfrekvens (men jag håller såklart alla mina tummar för att det ska bli så!) Det är nämligen så att min 6,5 veckors bebis har varit så generös och gjort något så duktigt som att låta sin mamma sova 8 timmar inatt innan han kände att det var dags att fylla på magen med en ny portion mammamjölk(!!) Detta är något så otroligt ovant för mig då min andra son fram till 2 års ålder inte sov de sträckorna (ja, han ammade inte så länge inte! Men hade mycket andra bestyr för sig för att aktivera sina föräldrar nattetid…) Detta med 8 timmar kan jag verkligen vänja mig vid(!) Bra jobbat min lilla son, du vet vad din mamma behöver 🙂

ralph lauren killen

stora killen

fina ralph lauren killen

Den duktiga utsövda pojken dagen till ära iklädd ett av mammans favoritplagg som storebror fick i present av en kär vän till mamman när han föddes. Arvegods alltså. En ljuvligt snygg Ralph Lauren dress. Otroligt snygg är han i denna om jag får säga det själv (ja ni hör, skrytet tar aldrig slut!) 🙂

Detta med den ärvda Ralph Lauren dressen för mig osökt vidare mot nästa inslag i detta blogginlägg. Jag är inte på något sätt känd för att vara någon miljövän men faktum är att just på detta plan med att ärva kläder och återanvända på så sätt tycker jag att det är alldeles utmärkt att göra med dessa bebiskläder som slits så otroligt lite. Jag har bestämt mig för att inte spara bebiskläder mer nu så de fina kläder som Tristan växer ur kommer jag att ge i present till alla gosiga bebisar som våra vänner får framöver istället för att köpa nya för att ge (kan säkert låta snålt, men nu väljer vi att se det som en miljömedveten insats istället sörrni!)  ;-)  Jag utgår nämligen ifrån att vi själva inte kommer att få fler bebisar, och om det mot förmodan skulle bli så att vi skulle bli blessed med en till liten en så får jag shoppa MYCKET bebiskläder då helt enkelt och tänka desto mindre på miljön då… eller köpa ekologiska kläder förstås!) 😉

Stora lilla sonen var också i vanlig ordning generös och kom in till oss och förgyllde våran natt inatt. Mysigt att ha honom där nästan jämt nu då han inte härjar runt fullt lika mycket i sängen på nätterna nuförtiden. Dock var han även aningen för generös inatt och såg till att kissa ner våran säng (lyckligtvis på mannens sida denna gång så att mamman omärkt kunde sova vidare och få reda på händelsen först på morgonen!)  ;-)  Ja, som sagt, det är riktigt generösa barn jag har(!) 🙂

Mannen min var också otroligt generös igår och köpte med sig en stor säck med lösgodis från Sverige till sin fru. Det är kärlek det(!) Men vilken ljuvlig midsommar detta ska bli(!) Salt och fin med matjessill och saltlakrits… Mummmmms(!)

🙂

Kommentera

