Kort-kort i kyrkan?

Jaha… återigen blev det en spännande öppning av postorderpaket idag… ja det brukar ju inte riktigt bli som man har tänkt sig och är ju en fantastisk chansning att handla på postorder, men men vad vore livet utan spänning?? Jag kan helt enkelt inte sluta med detta, trots att det MÅNGA GÅNGER inte blir toppen. Den här gången kom det en STOR SÄCK med kläder som jag tydligen hade beställt. Och för omväxlings skull var det mest till mig. Så har det inte riktigt varit sen jag blev mamma. Det är ju bara 100 ggr roligare att köpa barnkläder(!) Den här gången hittade jag en som jag tyckte jättefin klänning som bara fanns kvar i en storlek som jag normalt (med min pregravida kropp) skulle kunna gå i men mycket troligt inte med denna lite puffigare kroppen. Men jag ville köpa den och ha som motivationsplagg och såg framför mig när jag beställde den att jag skulle kunna ha den på min lilla sons dop om 3 månader… Mmmm tanken god… Men hur blev det då i verkligheten…

dopklädd??

kort-kort(!)

kort-kort-kort men fin(!)

Ja, men då går vi på dop da(?) NEJ(!) Fin klänning (eller är det en tröja?) Hur kort-kort kan man ha i kyrkan egentligen?? Herren vår Gud och hans hantlangare prästen skulle nog harkla sig bra nog om jag stövlade in med denna klädsel. Denna är mycket fin tycker jag och mycket förlåtande på många sätt och vis för den i nuläget osvarvade kroppen. Det går alldeles utmärkt att ha om man ska stå blixt stilla som jag gör på dessa bilder. MEN så ser verkligheten INTE ut… Skulle jag böja mig ner så skulle det inte på något sätt bli roligt för de som befinner sig bakom mig, en troschock utan dess like. Skulle inte ens lyckas ta upp min stora son i famnen utan att det inträffade. OTROLIGT OPASSANDE PÅ MITT BARNS DOP(!) Tror heller inte att svarvningen kommer att bidra till att den blir särskilt mycket längre så ska den användas på dopet (eller över huvudtaget utanför hemmet) så lär det nog bli SOM TUNIKA MED BYXOR UNDER skulle jag tro(!) 😉

Jag tycker jättemycket om den… MEN DEN ÄR KORT-KORT-KORT (och som vitt ofta är trots underklänning även genomskinlig så man behöver egentligen inte ens böja sig fram för att visa trosorna om man har fel sådana på sig!)  Ja, det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig…

Tanken vs. Verkligheten 0-1

🙂

Kommentera

