En nyttig omställning

NU är det dags att komma in i en nyttigare vardag. Från att dagligen ha ätit fikabröd, godis o glass satte jag IGÅR ner foten. NU ska det bara ätas sådant på helgerna(!) PUNKT. Jag har levt det livet innan och vet att det gör underverk för kropp och själ (för att inte tala om munhälsan!) Men det gäller ju att hitta substitut till dessa laster när suget slår till…

gårdagkvällens snacks i soffan

Gårdagkvällens snacks i soffan.

jag älskar körsbär?

Jag älskar körsbär(!??) NEJ, det är väl en lätt överdrift… Men nog finns det sånt som är gott som kan tas till istället för allt rent onyttigt som jag annars har stoppat i mig(!)

Vill bara förtydliga att denna nyttiga omställning ENDAST AVSER avhållsamhet från fikabröd, glass och godis. Maten gör jag inga som helst avkall på. Igår bjöds det på kyckling med pommes, svensk bearnaisesås och sallad till exempel och det är fullt godkänt i min diet(!) Frukt och i synnerhet bär blir det till att överdosera som substitut för det andra söta. Naturlig söttma. Ja, så ser dieten ut. Håller ingen som helst annan dietmall än så. Det räcker gott och väl för mig(!)

Dag 1 är avklarad… Tjohooo! Nu kör vi bara vidare och känner hur kroppen renas från det onyttiga sockret(!)

Tror att denna fantastiska bloggerska kan hjälpa mig när jag har som mest sug efter sötsaker. Följer inte många bloggar jag inte. Men hon är bara för härlig. Vi bloggade på mama samtidigt och det var så jag fick upp ögonen för hennes sköna blogg. Igår gjorde jag comeback som läsare av den efter ett drygt halvår utan just någon bloggläsning. Mycket trevligt att göra den bekantskapen igen(!)

🙂

Kommentera

