Den nyvakna nakna sanningen

Idag hade vi lyxen av att mannen min lämnade den stora lilla killen på Kinderhaus. Då kunde vi ligga kvar i sängen och mysa lääänge. Gud så härligt(!) (Ja, han är bra snäll min man. Han vill verkligen att jag ska ha det bra! Finaste mannen!) 🙂

På morgonen brukar jag ha den minsta lilla pojken i sängen med mig. Nattetid sover han annars i sin säng och det är bra av flera olika anledningar… Vi har ju som sagt två barn nu varav den största av dem väldigt ofta kommer och tar plats i mammans och pappans säng (och far ibland runt likt en propeller så att man kan få en skallning eller fot eller annan kroppsdel i huvudet eller på annan oönskad plats). Detta gör det extra skönt att den minsta mannen trivs bra i sin egen säng (ÄN SÅ LÄNGE!) Det skulle inte kännas helt tryggt att även ha honom i sängen och utsätta honom för risken att bli påhoppad av torpeden. Men morgonen med minstingen i sängen är bara så mysig(!) 🙂

God morgon från sängen önskar vi(!)

En god morgon från sängen önskar vi er(!) Det ska tilläggas att jag undrar skarpt varför jag lägger upp en bild som denna. Jag har stora issues med att visa upp detta nyvakna, nakna face… Det är normalt sätt VÄLDIGT FÅ FÖRUNNAT ATT BESKÅDA(!) USCH va jag inte tycker om att se migsjälv naken på detta sätt (ja, inte bokstavligt naken då utan totalt osminkad och oborstad i håret dessutom!) Jag brukar inte sminka mig mycket inte. Det är mycket snabbt avklarat. Min dagliga make-up består egentligen bara av ett par drag med mascaran så att de annars obefintliga fransarna kommer fram (tar tacksamt bort den trötta spökeffekten i osminkat tillstånd!) och sen vill jag gärna ta på något ofärgat kladd på läpparna så att de känns mjuka och goa. Den sistnämnda kan dock med fördel även göras i farten. Utan dessa två produkter känner jag mig helt enkelt inte hel. Och vill helst inte visa mig bland folk. Det ska vara stora undantag om jag ska gå utanför dörren utan mascara på fransarna (ja, vi talar brand och annan tidskrävande katastrof!) Ytligt, jag vet… Men men alla har vi våra egenheter! KANSKE börjar jag dock mogna lite och villig att nalla lite på de inre begränsningarna när jag nu publicerar denna bild. Den nyvakna nakna sanningen (eller så hoppas jag bara att alla blickar kommer att fastna på det naturligt vackra gossebarnet på bilden!)  😉

Kommentera

