Sommerfest på Kindergarten

Ja idag var det den årliga Sommerfesten på Kindergarten och då är det lite knytisstuk på det hela som gäller. Själv brukar jag försöka komma undan ganska enkelt i dessa sammanhang, men den här gången kände jag dock för att slå på den stora trumman… Jag dundrade till med en otroligt svensk jordgubbs/gräddtårta…

Min bästa jordgubb/gräddtårta

Kan inte säga annat än att det var den bästa jag nånsin har bakat… Behöver jag säga att det blev SUCCÈ?!! Oj oj oj… har aldrig sett tyskarna fullt så galna i något förut(!) Nöjt stod jag och tittade på när tårtan minskade och tog emot hurra-ropen och berömelsen över detta bakverk… DÄR SATT DEN(!) Sverige – Tyskland 1-0 (i bakverk)!

Det var en mycket lyckad och trevlig fest trots att några envisa regnstänk seglade ner i skyn under tiden som denna trädgårdsfest pågick… Ja, ja, vi var alla nöjda och glada ändå. Det kändes lite som att jag bjöd på lite svenskt sommarväder också faktiskt…  😉

Jag kände mig som en vinnare med min fantastiska tårta som bidrag till festligheterna. Och det fanns fler med den känslan…

Första priset

Barnet visar stolt upp sitt pris (i en tävling som han för visso inte ens deltog i… mmm alla barn fick såklart pris trots framgång i tävligarna!) Sjukt nöjd med sin badanka med smygreklam för Lufthansa var han pojken…  😉

DSC06253

För att inte tala om euforin när han sen fick en till badanka att ta med sig hem…  🙂

euforisk kille

När han sen även fick en bil så fanns det inte längre ord för den glädjen som utspelade sig inom pojken… Det var som rena rama julaftonen helt enkelt…  😀

lillebror tillfreds

Joda, lillebror var även han tillfreds och lycklig så länge han fick ligga i nån mysig famn… Att ligga i en vagn när det är fest var det inte tal om inte(!)  🙂

Nöjda och glada och med ett totalt tomt tårtfat rullade vi sen hemåt igen… Pappan blev lite besviken när han  insåg att det inte fanns nån tårta kvar till honom… Men faktum är att det blev en ljuvlig middag för de vuxna hemma hos oss när barnen somnat så sött i sina sängar….

bästa middagen

Helt fantastiskt gott Emilio Moro 2009 vin (ett av de godaste vinerna jag har druckit!) och ljuvligt god Jamon Serrano, båda direkt från självaste spanska huvudstaden som min fina man så trevligt inhandlade vid senaste affärsresan skarvat med några fantastiska bruschetta och de tidigare nämnda otroligt välsmakande körsbären… Ja, det är korrekt, det är så gott så det inte ens finns utrymme att titta upp till förmån för en liten fotografering(!)   🙂

HÄRLIGA FREDAG(!) VÄLKOMMEN HIT HELGEN(!)

ÖNSKAR ALLA MINA FINA BLOGGLÄSARE EN FANTASTISKT HÄRLIG HELG… (Sista i juni gott folk… Hej va tiden rusar iväg!)

Kommentera

