Muta och matchning

mutan

Den här lilla sötsaken ska min stora son få idag… Nej, det är inte julafton och han fyller inte år… Det är helt enkelt en muta för att han från och med nu endast ska pluppa i toaletten. Hot o mutor i form av godis och andra småsaker har förekommit ett bra tag men har ingen som helst framgång längre. Nu har vi begett oss in på det tyngre artilleriet. Jag hoppas innerligt att detta blir den slutgiltiga lösningen så att 3,5-åringen nu ska spendera mer tid på toaletten o betydligt mindre med blöja på sig (nattetid är jag helt ok med att han har blöja ett tag till!) Hoppas hoppas starkt på denna läskiga och dyra muta som han har önskat sig ett tag(!)

Annars bjuder denna måndag på en matchning in i minsta detalj TYDLIGEN… Jag brukar sällan tänka på att mina barn ska matcha migsjälv när jag klär oss på morgonen… Av nån anledning så blir ofta resultatet så ändå. Och det är ju lite trevligt tycker jag(!) (Tyder väl kanske mest på att jag köper mycket i samma färgskalor…)

matchande

matchning

DSCI0015

matchning

Ja, jag säger då det… In i minsta detalj matchat… När till och med min Yoghurtglass med jordgubbar och blåbär matchar in… (Och det var väl lämpligt när barnet liksom inte ville ligga i vagnen när denna godsak skulle intas!) Är det inte proffsigt så säg?! 😉

Till och med pappan och den stora lilla sonen matchar in i denna färgpolett idag. Pappan lämnade oss imorse med en mörk skjorta med röda och blåa ränder och sonen i en röd- och vitrandig tröja (som faktiskt pappan hade plockat fram imorse)… SYND att vi inte får till en familjefotografering idag(!) 😉

KUL är det att matcha klädsel tycker jag, även om det ibland sker omedvetet. Missmatch har jag svårt för, när det ena inte passar ihop med det andra… När till exempel underdel och överdel på en och samma person inte passar ihop och/eller rent av skär sig. Skadad, jag? Kanske. Men så är det iallafall…

🙂

Kommentera

