Tema grönt: Ett vinnande koncept(!?)

Nej, nu handlar detta inlägg inte om miljön igen för den som trodde det… Nej, men det skulle man ju kunna tro… Grönt i detta fall syftar till själva färgen… och till grönt som gräs i ordet gräsänka(!) Klädde dagen till ära mina små grabbar i grönt till natten. En harmonisk färg sägs det… Och maken till harmoni har jag nog inte skådat i mina dar… Klockan är 19 slagen och två grönklädda pyjamaspojkar sover sött i sina sängar efter klockrena läggningar med dem båda… (JA, JAG SKRYTER NU IGEN!) Nu sitter gräsänkan själv harmonisk i soffan och njuter av lugnet och livet en lill-lördagkväll som denna. Kanske skulle man rent av unna sig nåt gott som belöning för att jag har skött mammatjänsten så förträffande klockrent bra idag… Ja, kanske det(!)  😉

Gröna grabbarna soffmyser ikväll

Gröna grabbarna soffmyser innan läggdags…

Du brorsan...

Sammanträde innan det är dags att gå till sängs… Du brorsan, vi tar och är riktigt snälla mot mamma ikväll säger den lille till den store och den store lyssnar uppmärksamt på denna uppmaning…  😉

Ja, jag säger då det, ÄLSKADE BARN(!) Mina små grodor(!)  🙂

Grönt tema kan i allra högsta grad rekommenderas för en harmonisk kväll. Det verkar verkligen vara ett vinnande koncept(!) Ja, ibland kan jag också tycka om att få vara lite själv hemma på kvällen när mannen är ute på sina jobbresor… Gräsänka i all ära (jag tycker dock ändå bäst om när han är hemma min man och det är väl för väl det!)…. Det bästa med just ikväll är att han ska komma hem till oss så sova utan honom ska vi inte behöva inatt.

LYCKA(!)

🙂

Kommentera

