2 månader och en fit comeback likt en pundare

Tjohooo, fredag idag. 5:e juli… Det ger efter en snabb huvudräkning ett resultat av att det var 2 månader sen min lilla kille kom till världen. Jag kan inte nog många gånger säga att det är otroligt skönt att den dagen och det helvetet är förbi… Tiden går fort och leder mig tacksamt därifrån. Och att få honom, den här lilla killen var en dröm. En dröm lever jag vidare i och det livet blir bara bättre och bättre för var dag som går känns det som. Älskade barn(!)

nybliven mamma till denna guldklimp

Den nyförlösta slitna känslan bleknar bort mer och mer… Och kvar finns bara de enorma kärlekskänslorna till barnet som bara växer och växer i takt med att han själv gör det…  Det är verkligen helt galet hur otroligt starka känslorna kan bli.

Idag var det dags för en mycket välbehövlig och efterlängtad dag för mig. Det var idag det skulle bli av… En fit comeback på det kära gymmet. Efter 10 månader utan träning var det dock välbehövligt med en mjukstart. OCH JAG VILL INTE PÅ NÅGOT SÄTT SÄTTA FART OCH TRÄNA ELLER LEVA PÅ NÅGOT SÄTT SOM PÅ NÅGOT SOM HELST VIS GÖR ATT AMNINGEN BLIR LIDANDE(!) Skulle absolut varken utsätta mig för bantning (vilket rent av kan ge gifter i modersmjölken!) eller hård träning. Kroppen behöver fokusera på amningen och återhämtningen efter graviditetens och förlossningens resa än ett tag framöver. Men lätt styrketräning för att styrka kroppen. Det behöver min otränade kropp VERKLIGEN(!)

Övertänd

Aningen övertänd stegade jag i en rask promenad med barnet i barnvagnen ner till det härliga gymmet… Men såklart inga överdrivna förväntningar på träningen men med en skön känsla i kroppen att den nu skulle få komma igång lite igen.

Förvånad kille

En minst sagt förvånad liten två månaders kille i vagnen… Han skulle in på barnpassningen för första gången. Min plan var att han skulle sova sig igenom detta pass… Men han hade en helt annan tydligen… Man kan ju inte sova sig igenom sin gympremiär tänkte väl han. Alla nya platser är ju så spännande nu när synfältet och skärpan i synen börjar bättra på sig. Och han är ju tydligt en bebis som inte vill missa nåt… Han ska vara med han(!) 🙂

Det tog emot att lämna ifrån sig den lilla spädisen måste jag dock säga. Även om jag visste att jag bara skulle köra en halvtimme och sen hämta honom igen. Men det är alltid så när man gör något för sig själv tycker jag… man är helt enkelt van vid att alltid sätta barnen i första rummet och sig själv betydligt längre ner på priolistan. MEN IBLAND MÅSTE MAN OCKSÅ TÄNKA PÅ SIG SJÄLV OCH GÖRA NÅGOT FÖR SIG SJÄLV(!) Och det är ju inte så att han på nåt sätt blir illa behandlad där så jag måste väl lära mig att släppa taget lite och inse att även andra kan ta väl hand om mitt(/mina) barn. OCH det är ju klart att han vill ha en fit och snygg mamma(!) 😉

träningsglädje

Hur som helst så var det iallafall ljuvligt skönt att inta dessa maskiner igen och köra igenom hela kroppen. Träningsglädjen satte in direkt. Vikterna var inte många som orkades med idag vilket var förståeligt, men det är verkligen otroligt va man kan tappa allt man tidigare kämpat för att bygga upp. Vägde mig också på vågen för första gången efter graviditeten. Vi har ju nämligen ingen sån hemma. 4 kg från trivselvikten befann jag mig nu. Vikt för mig betyder dock inte mycket. Känslan i kroppen är vad jag annars bryr mig om. Hur kläderna sitter osv. Och visst ska här skalas av en del oönskad vaddering som tillkommit och ersättas med tighta muskler. Fast i kroppen vill jag bli… Inte nästa vecka… Skynda långsamt(!) Om amningen i sig och denna halvtimmes träningspass och promenader ett par ggr i veckan inte hjälper mig dit så blir det ett projekt till tuffare träning och en karaktärsskärpning efter amningsperioden.

Om jag är nöjd med detta första pass? Hur det kändes?

Jo, som om det är en bra bit fram till den vältränade kroppen jag förr hade(!) Kunde inte ens avsluta passet med att stansa upp mig i en planka utan att kroppen skakade likt en gravt missbrukande pundare med enorm abstinens… Ja, ja, nu kan det bara bli bättre. Men det viktiga… Comebacken är gjord(!) Jag är nöjd(!)  :-)

HEJA MIG(!)

HEJA FREDAG(!)

HA EN TOPPENHELG ALLA FINA(!)

🙂

Kommentera

