Konsten att koppla en liten busunge och härlig höstprep

Konsten att koppla en liten busunge… ja, eller min lilla busunge är ingen som helst konst…

killen med koppel

busungen

Nej, det är bara att sätta på honom ett par byxor med extra långa snören (ja, de är vansinnigt långa!) och låta honom sätta på sig byxorna själv efter toalettbesöket på Kinderhaus, då hamnar de oftast bak-o-fram… Otroligt svårt att hålla mig för skratt hade jag när jag hämtade honom på detta sätt. Han tyckte också att det var roligt och ville absolut inte vända på shortsen… Nej, men varför skulle vi göra det?! Kunde ju rent av vara mycket behändigt att greppa tag i för mamman om han fick för sig att rymma eller nåt(!) 😉

Härlig höstprep kan låta väl överdrivet och pessimistiskt kan tyckas… Jag njuter till fullo av sommaren och har mycket kvar av den som jag ser fram emot. Men det var inte vilken höstprep som helst idag inte… Jag beställer ibland barnkläder från ett alldeles speciellt märke hemma i Svedala… Annars är jag ingen som helst märkestokig människa. Men det finns ett märke som ligger mig varmt om hjärtat och som jag faktiskt är väldigt köptokig i och det är Liten stjärna. Det är skapat av en barndomsvän till mig från Falun. Otroligt duktig med fantastiskt fina designer som fullkomligt faller mig i smaken. Där mössor och byxor är mina absoluta favoritplagg… Hos henne har jag varit stammis sen jag fick mitt första barn och köpglädjen håller i sig (men hon gör detta som hobby så trots att jag förstår att många av er kommer att vilja åt dessa fina saker när ni nu klickar in på länken och ser allt fantastiskt som hon har sytt så är det inte alls säkert att hon har tid och möjlighet att sy upp era önskade beställningar! Se och beundra och fråga går dock alldeles utmärkt!) 🙂

min lilla stjärna i höststassen

älskade lilla stjärnan

älskade plutt i sin stora höstmössa

Iklädd höstens finaste mössa och byxor från Liten stjärna (ja, för övrigt kan man inte säga annat än att han är otroligt mönstrad och missmatchad i denna kreation då hans mamma var så ivrig att prova dessa nya kläder på honom när paketet rykande färskt dykt ner i brevlådan och den övriga klädseln inte på något sätt var matchande. Men men OTROLIGT SÖT ÄR HAN ÄNDÅ, TYCKER HANS MAMMA! Och lite extra sött är det även när de fortfarande är lite stora på honom!) 🙂

Ja, men nog kan ni väl ändå förstå att jag längtar lite till hösten nu?!? 😉

Kommentera

