Det bästa med vaccinationssprutor är…

(…naturligtvis effekten av dem, men även…) när de är över(!) Jag tycker att det är jobbigt när mina barn plågas så trots min yrkesvana… Det hjälper mig inte det minsta att jag är både sjuksköterska och barnmorska vill jag lova(!) Nej, jag säger bara USCH(!) 😦

på vaccinationsbesök

Fundersam kille innan det var dags för stick i låren… Då var han inte lika tillfreds vill jag förtydliga… Argt skrek han… Ja, han har verkligen ett argt skrik och det använde han sig av i detta läge. Förbannad blev han på sin mamma och den dumma tjejen som stack honom… Usch va man känner sig taskig när man inte ”räddar dem” från detta onda ting och bara låter någon plåga och göra illa dem… Det är ju aningen svårt att förklara något för de små liven…

Lättad mamma och barn

OTROLIGT LÄTTAD när denna aktivitet var över för den här gången… Och min son verkar inte längre arg på mig heller… 🙂

ÄLSKADE UNGE(!) Mamma ska förklara allt för dig sen när du blir lite större(!) 😉

Ja, stor var han ju i och för sig redan idag när han vägde in på 5050g och mätte hela 60cm på längden…. Alla undrar vi vart denna ståtliga längd kommer ifrån… En meter till och sen har han ju växt om sin mamma (vilket i sig inte ger några överdrivna applåder!)  🙂

Kommentera

