Mindre glamourösa arbetsuppgifter i lyxhustruns liv

Dagens ekipage mot Kinderhaus

Dagens ekipage påväg mot Kinderhaus… Ja, det kan ju tyckas vara en onödigt välfylld och stor ”väska” att ta med sig till barnet för en måndag på Kinderhaus… Mmm visst är det så… Ett välpackat ekipage dagen till ära. Och så ser det dessutom ut varannan månad när (ursäkta mig men) den snuskiga veckotvätten från Kinderhaus ska hem och tvättas av mig i min tvättmaskin… Det är en aktivitet som jag bävar inför varje gång… Usch, vill inte ens veta vart det har torkats med dessa handdukar och tvättlappar(!) Detta är dock den väldoftande, rentvättade varianten… Och den lille verkade roaa av att ligga och titta på denna STORA blåa sak framför nyllet och inte störas av denna. Den stora lilla klagade inte heller han på den nedsatta sikten från ståbrädan. Tack och lov har ju mamman en fantastiskt stolt längd som precis lyckas se över den välfyllda tvättpåsen  😉  (Under vagnen hade vi även med oss ett gäng med tomglas att krascha ner i glasåtervinningen efter vägen). Ja, vad kan jag säga… Mindre glamourösa arbetsuppgifter bjuds det också på i lyxhustruns liv, så det så(!)  😉

Draghjälp efter vägen

Tack och lov har jag ju en hjälpsam son som mer än gärna ställer upp när mamman behöver avlastning (och han ser inte minsta lilla över denna välpackade vagn så det är ju förenat med diverse svårigheter och farligheter, ingen går säker kan man säga! Viss styrhjälp är fullt nödvändigt men annars är det uppskattad hjälp tycker mamman!)

🙂

Nu är iallafall tvättpåsen och barnet på Kinderhaus och jag ska ta mig an något om möjligt ännu oglamourösare… Nu bär det av till barnläkaren med det lilla barnet på kontroll och premiärsprutor i hans söta små lår… Nödvändigt ont(!) Nu börjar det som känns som ett never-ending-stickande i den lilla killen… USCH(!)

Kommentera

