Livet som utsövd och lekfull design

Jag kan inte annat än hoppa av glädje när mina barn tar sig igenom natten som änglar (ja, då vaknar jag liksom så pigg och utsövd så jag faktiskt orkar det i nyvaket tillstånd!) När de små liven sover som på moln, lugnt och stilla och harmoniskt… Och vaknar sedan också utsövda och glada. Det är ren lycka på ett fat(!) Sånna nätter kan få mig att tro att det faktiskt finns en Gud nånstans(!) Livet som utsövd kontra livet med störd nattsömn är som två skilda världar… Och jag har ett humör som verkligen föredrar det utsövda livet (ja, med omtanke om samtliga i min närhet också kan tilläggas!)  🙂

Älskade sovisar!

Syskonbus. God sömn ger ju även enormt med energi till morgonbus i sängen… Och energi överhuvudtaget!!! Tjohoooo!!   🙂

Energin kan dock ta sig olika uttryck… Den stora lilla sonen hann med mycket här hemma under morgonen… Han var inne på sitt rum en stund själv medan jag gjorde mig iordning på toaletten… Tycker om att han är så duktig på att leka själv. Det är en mycket värdefull egenskap tycker jag. Dock kan ju resultatet av denna lekfullhet bli…

ny färg på golvet

… en ny design av golvet i hans rum… Grönt är skönt(!?) Jo, han har ju pennor på sitt rum. Men inte skulle väl mitt barn måla på golvet. Hans mamma har ju talat om för honom att man BARA MÅLAR PÅ PAPPER(!) Mmmm… just det.   😉

Tack vare våra fantastiska mirakelsvampar, Schmutzradierer, var det dock inget som helst problem att få bort denna annars välhäftande gröna tuschpenna… Vad vore livet utan dessa svampar?! Förmodligen ett liv som vräkt från detta hus… Ja, för den affärsresande pappans skull bjuder jag även på en efterbild:

ordningen återställd

Den lekfulla designen av golvet är nu puts veck och kvar finns bara vårat gamla (om sanningen ska fram, skitdåliga) golv(!) Nu kan du andas igen älskling(!)   😉

Kommentera

