Dunderskur på Hansaallee

Nu har vi varit bortskämda med hettan här i Ffm en längre tid och liksom badat i våran egen svett. Men idag kom något såååååå efterlängtat…

Reeegn

lovely

härligt regn

VACKERT och OTROLIGT EFTERLÄNGTAT… Ja, jag har längtat efter regnet för första gången i mitt liv… En ljuvlig åskskur! Har full förståelse för bönderna som behöver få sina marker vattnade för att få livet att gå runt. Jag känner själv att svettlökarna behöver få vila lite(!) Men imorgon ska det bli 32 grader och sol igen… Ja, ja, nu har vi iaf fått regn och det är ju sommar och varmt så vi ska inte klaga!  😉

Efter mina svettningar på festen på Kinderhaus idag… Hade liksom en ljus, tunn tröja på mig och fick bära runt på min lilla stora spädis som inte alls är varm och go (ironi!) Det var svettfläckar i brösthöjd på den gröna fina tröjan… Och ryggen, ja den såg jag ju tack o lov inte själv(!)

svettmamman

Taaack för hällregnet Ffm hälsar världens svettigaste mamma(!) 🙂

skål för regnet?!?

Det skålar vi för?!? Nej, det var ju inte det vi skålade för egentligen på Kinderhaus idag. Det var avtackning av en härlig fröken helt enkelt… Men men… 😉

2 thoughts on “Dunderskur på Hansaallee

  1. Hej! Ramlade in här när jag googlade på Froggy Magica och såg att du hade en.🙂
    Är du nöjd med den? Kan du berätta lite om den?🙂 Är den smidig och lätt att köra?
    Kvaliteten, är den bra? Är den lätt att fälla ihop och lätt att lyfta in i bilen? Det är väl en
    sufflet till sittdelen?? Tusen frågor och jättetacksam för svar!🙂

Kommentera

