På väg tillbaka…

… till kroppen innan graviditeten…

Jag ska tillbaka!

Ja, jag ler ibland… Men oftast gör jag det inte alls när jag ser min kropp för tillfället utan raka motsatsen… Jag trivs inte med min kropp nu(!) Och vägen tillbaka har inte visat sig bli lätt… Genvägarna verkar vara stängda fullständigt… Det enda som kommer att krävas verkar vara hard work… Karaktären och jävlarenammat är inte riktigt på plats än… MEN… Snart så måste det vakna till liv… FÖR… JAG SKA TILLBAKA, KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP(!)

HEJA, HEJA, HEJA, MEJ(!)  🙂

Än så länge lever jag alldeles för mycket med tanken på att…

Morotskungen

… trösta migsjälv och tänka att morotskungen ju nyss har lämnat min kropp och att jag därför inte ska hetsa på med att komma iform utan fokusera på amningen och livet som nybliven mamma… MEN det var ju ändå 4 månader sen han lämnade min kropp… Amningen gör ju dock att jag inte vill riskera att sätta den på spel för att komma iform snabbt… Det är ändå prio ett att amma denna gosse i 6 månader… Min kropp och form får komma sen… Det vet jag… Men suget av att komma iform… oj oj oj va det finns där(!) Men karaktären för att lyckas med detta… NOT even close(!) En skärpning på den fronten kan man minsann önska iallafall(!) Dubbelmoral finns det gott om för tillfället…

Ja, ja… vad är väl en bal på slottet…  😉

Jag ska ”snart” ta mig i fina klänningar och känna mig smärt och slimmad igen så att jag kan känna mig fin för att gå på bal igen… Inom en framtid… Oklart hur långt bort. Men förr eller senare ska jag allt vara där(!)

2 thoughts on “På väg tillbaka…

  1. Jag är den första att skriva under att det efter 2an är bra mkt svarare att hitta formen. Men det gar! Tog säkert 6 manader innan vikten var borta gang nr 2 (bara 3 manader första gangen) och än längre tid att fa tillbaka musklerna. Men nu är de där sa det gar! Hall ut bara 🙂 Kraaaam

    • Ja du Ika… första gången rann allt av av bara farten utan någon som helst ansträngning… Den här gången ser det ut att bli en match… En match som jag ska ta mig an! Men jag kan inte påstå att jag har börjat med det jobbet än… Men jag ska… (nångång!) 😉

Kommentera

