Svart karaktär…

svart synd!

Ja eller rättare sagt totalt brist på den är faktiskt den enda rätta sanningen(!) När en skål enligt ovan dyker upp i min hand en helt vanlig onsdagkväll i soffan och dagliga övertramp som detta… Ja, då kan man ju inte påstå att man egentligen gör så mycket för att komma tillbaka iform(!)

Nej, i ärlighetens namn så har jag ju inte ens börjat anstränga mig för detta återtåg än… Jag belönar mig själv med choklad och annat gott, vad jag än känner mig sugen på DAGLIGEN… Jo, jag har börjat träna lite lätt. Men karaktären för övrigt med att äta nyttigt i veckorna och unna sig på helgerna… Det upplägget existerar endast i teorin för tillfället. Verkställ…(!?) (snart, kan jag tycka!) Ja, ja… hjärnspökena är många i denna belöningskarusell… Tänk att man liksom kan lura sig själv så grovt… att man tycker att man unnar sig själv något, något som i själva verket inte alls gör en själv någon som helst tjänst utan raka motsatsen… Det är ju JAG SOM VILL KOMMA TILLBAKA IFORM…Ingen annan. Och ingen annan kan heller göra detta jobb åt mig! Men tydligen är det inte så bråttom men den saken om man ska se till hur jag lever(!) Det återstår att se om jag ens behärskar hålla det motto som vi inom yrkeskåren brukar tala om och rekommendera: 9 månader upp och 9 månader ner… Lagom takt för kroppens bästa!? Jo, det sägs ju så. Och då har jag ju lite mer tid på mig plötsligt… Och fler ”belöningsskålar” med vaniljglass och slatlakritssås och strössel samt x antal chokladbitar lär det bli… 😉

Kan inte annat än skratta åt mig själv och mina patetiska resonemang för att få migsjälv att må bra för stunden… PUCKO(!)

🙂

Kommentera

