Hemma i vardagen efter en späckad Sverigevisit

I måndags kom vi hem igen efter en minst sagt späckad Sverigevisit. När jag tittar på alla bilder och tänker på allt vi har gjort under dessa 12 dagar i det svenska landet så kan man ju knappt tro att det skulle vara möjligt att hinna så mycket och samtidigt förstå att samtliga i familjen är mycket trötta och slitna efter detta Sverigebesök, SOM ALLTID. Bo på 4 ställen under 12 dagar tar bara det mycket på krafterna. Det är slut på det nu känner jag väldigt tydligt. Vi har härjat på såhär sen vi flyttade utomlands för 3 år sen. Krafterna tryter och med två barn känns det långt ifrån optimalt. Men nu är det dags att bli mer självisk och tänka på familjens bästa. (Mammans) ambition att försöka underhålla ett heltidsliv i Sverige under dessa enstaka dagar per år och försöka vara alla till lags… Det ÄR INTE MÖJLIGT ATT GÖRA ALLA NÖJDA OCH GLADA. Och fokus måste väl ändå ligga på att göra sig själv och sina pojkar glada och se till så att vi mår bra?! (Ja, detta är bara ett mantra för mig själv, som jag tydligt nog måste försöka bli bättre på att leva efter om jag överhuvudtaget ska överleva och behålla min hälsa!)

Det är obeskrivligt skönt att vara hemma igen… Hemma och beta av tvättberget och plocka och dona för att komma iordning igen i vardagen. Den i jämförelse väldigt lugna och sköna vardagen med massor av familjetid. Jag kan sakna min man nåt enormt när vi åker till Sverige. Det kan låta konstigt då vi ju faktiskt nästan är tillsammans hela tiden även då. Men faktum är att vi liksom inte knappt pratar med varandra om nåt annat än logistiska och praktiska saker och ibland även snäser åt varandra som resultat av att det faktiskt är just lite för stressigt. Det här kan låta mycket tråkigt och depressivt som att jag liksom inte har nå kul och trevligt i Sverige. MEN VISST HAR JAG OCH VI DET(!) VÄLDIGT MYCKET PÅ KORT TID! Jag känner dock nu att det är dags att ta upp detta till ljuset. Baksidan… Den som man oftast inte pratar högt om utan håller mest inom sig. Det är inte lätt för alla att veta om dessa känslor. Men de som har levt detta liv, som utlandssvensk är jag dock säker på att de vet vad jag talar om. Lösningen på detta… Flytta hem till Sverige igen skulle kanske 9/10 säga… Kanske. Men jag vet inte jag… Tror nog att framförallt mamman i den här familjen måste lära sig att prioritera sin egen och familjens hälsa helt enkelt…. JA, MEN JAG SÄGER INTE ATT JUST DET ÄR ENKELT(!) Att säga det högt och ha insikt om detta är nog en början iallafall… 😉

Förutom vanliga möten med vänner och familj i Sverige addade vi även på med två event iform av dop med två mottagningar, en i Falun och en i Stockholm… Ett jättefint dop av lilla Tristan hade vi i Falu Kristine kyrka med efterföljande fikastund och veckan efter bjöd vi på en dopskål för Tristan med tårta och andra godsaker för våra Stockholmsvänner. OTROLIGT NÖJDA ÄR VI MED DESSA EVENT! Sååååå trevligt! Det vara inte klokt hur mycket presenter och fina saker som den lilla och den stora lilla killen fick. Det gjorde sannerligen packningen inför hemresan till en enorm utmaning 😉

trissedop

dop 28/9

trissedop 28/9

Döpt in i den Kristna tron blev han 28/9 min lilla son. Med stor hjälp av sin storebror 🙂

Dopet och mottagningarna är absolut höjdpunkten av denna resa som vi tar med oss som fina minnen. (Mammans barnfria spa-dag med finmiddag var också helt otroligt nice!)  Det var så himla kul att träffa er alla under dessa späckade dagar i Sverige(!) Är otroligt glad över alla bilder som jag tagit och fått från dessa dagar. Med glädje bläddrar emellan dessa 🙂

NU SKA VI VILA VÅRA SOCIALA ÅDROR SOM LIKSOM ÄR OVER LOADED FÖR TILLFÄLLET EFTER ALL LEK OCH ALLT UMGÄNGE… 😉

Kommentera

