En och annan stjärna för mycket(!?)

Lyxhustrun har tagit sig an en ny aktivitet på dagarna… Symaskinen är invigd gott folk(!) Jag fick ett infall att sätta igång att sy lite… lite kläder till mina barn… SJÄLVKLART inspirerad av den bästa hobbysömmerskan med sitt eget märke ‘Liten stjärna’. Hon har liksom inte tid att tillfredsställa mig i tid och otid med dessa fina barnkläder uppsydda i diverse olika fina tyger. OCH DET KAN JAG VERKLIGEN FÖRSTÅ… Tittar på en del tyger och tycker att det finns så otroligt mycket fint… Så en kväll härom veckan tryckte jag på beställarknappen och hem kom några ljuvliga tyger som jag med diverse hunger men även lite rädsla för debuten i trikåtyg att sätta klorna i… Men det har gått helt ok. JAG ÄR NÖJD(!) Lite för ivrig dock som alltid när jag antar mig syprojekt så det höftas och huvudräknas hit och dit och man liksom provar sig fram i detta hem… Och känslan, ja, den är ju tyvärr inte alltid på plats där den ska vara(!) (Mina barn lär få växa till sig något innan deras kläder sitter som de bör…) Ja, jag har även sytt ett litet set till en liten flicka här i Ffm… jag kunde inte hålla mig från att köpa ett flickigt tyg för det finns ju så galet fina!

flicksetet

Brutalt nöjd är jag med detta lilla flickset med två dreggelscarfs och ett par mysbyxor… Jag hoppas att det söta flickebarnet trivs bra i det och att det passar henne bara… Det finns det inga som helst garantier för(!)   🙂

Idag åkte delar av alstrena på 3 av 4 familjemedlemmar när vi skulle bege oss till Kinderhaus imorse…

Miss-matchad med på tok för mycket stjärnor idag!

Den minsta lilla miss-matchad i på tok för mycket stjärnor idag(!) Så kan det gå…  😉

Stora lilla kille i sin nya stjärnmössa

Stora lilla nöjd i sin nya stjärnmössa… (Stolt över sin mamma säkert!)  😉

Matchande mamman

Ja, mamman ska väl inte vara sämre hon!? Självklart vill jag att det ska synas att jag hör ihop med de söta små barnen (TYDLIGEN!)  🙂

Denna fantastiska stjärninvation på Kinderhaus ledde inte till nåt annat än ekande hurra-rop… Det var ju så fantastiskt fint tyckte de… Vänta bara tills pappan också får sig en mössa… HERRE GUD VA SÖTA VI KOMMER ATT VARA DÅ(!) Det blir liksom som ett substitut för de rosa adidasoverallerna på husvagnssemestern…  😀

Vandringen till Kinderhaus blev just bara en vandring idag då lämningen uteblev så att säga… Kinderhauskillen var inte alls lämningsduglig… Krokodiltårarna föll ner för hans kinder och förkylningen hade tagit ur pojken krafterna och när vi väl kom fram så visade han tydligt att han inte orkade vara där idag… Så stjärnpatrullen rullade fint därifrån igen… Så kan det gå(!)

Mys i stjärnbyxor

Väl hemma blev det mys i de nya stjärnbrallorna som, ja är förstora här och var, men sköna tyckte den krassliga pojken. Upptill hade mamman efter 1-0 i gårdagens fotbollsdrabbning lagt fram kläder till morgondagen… ja, det är ju till att jinxa lite väl mycket, JAG VET, och det gick ju som det gick också… Jag tar på mig den(!) Med facit i hand kanske det var för det bästa att han inte stannade och lekte på Kinderhaus i sin looooser outfit…  😉

Kanske det kanske… Vi hann iaf prata lite fotboll jag och personalen samt ett par av föräldrarna innan det bar av hemåt igen… Det är ju inte allt för ofta jag har anledning att retas med tyskarna i sportsammanhang om man säger så… Förra mötet dock(!) Då var det liv i luckan… Annars är jag inte sen med att instämma att DE ÄR RIKTIGT BRA DET TYSKA FOTBOLLSLANDSLAGET(!) Det finns många stjärnor i det laget… Ja, nästan lika många som det finns i våran familj och i vårat hem(!)  🙂

4 thoughts on “En och annan stjärna för mycket(!?)

    • Tack snälla Ika!! Tror tyvärr att jag är för slarvig för att kunna jobba med detta. Just gardiner blir många gånger väldigt vinda och dana i sömmarna när jag syr med mitt huvudmått och inte tar mig tid med nåt annat upplägg… Barnkläder var roligare med lite mindre tygbitar och fort går det, passar mig ypperligt! 😉

Kommentera

