Naggande goda…

… FREDAGEN ÄR HÄR IGEN… LJUVLIGT SKÖNT(!) Jag har sagt det förut och det tåls att upprepas… BÄSTA DAGEN PÅ VECKAN(!) Gudomligt gott vin och Jamón från självaste spanska huvudstaden står på menyn till kvällens middag med diverse trevliga tillbehör… Med detta kom även min man hem igår efter veckans tjänsteresa… GÖTT(!) 🙂

Grabbarna och jag har haft en bra vecka trots lite sjukdom…. Den lilla lilla har minsann varit lite gnällig, ja även han kan väl vara sur ibland om han nu som han har varit lite förkyld den här veckan så jag har inte funderat så mycket över det tills jag såg det lilla som blänkte i underkäken på den lilla dreggliga killen… Och vasst var det när jag satte in mitt finger mellan gommarna på det lilla barnet och kände den första tanden som sprängt sig fram genom käken och nu blottas där nere. Jahaja… Kan kanske förklara lite av hans extrema orala intressen… ALLT ska in i munnen, mest hela tiden…(ja, men så är väl ändå de flesta bebisar…) Tidigare i veckan hade jag varit lite ledsen över att den lille liksom sagt upp amningen och istället föredrar att stoppa i sig annat… Amningen är nedlagd trots att jag hade hoppats på att få amma honom åtminstone ett halvår… Men men… med tanke på vad som blottades i hans mun igår så kanske det ändå var för det bästa(!) 😉

Tugga tår - Om Tristan själv får välja!

Tugga tår – om Tristan själv får välja(!) Den oslagbara favoriten. Naggande goda är tydligen hans fötter. HAR ALDRIG SETT EN BEBIS VARA LIKA BESATT AV ATT STOPPA SINA FÖTTER I MUNNEN SOM HAN… Med eller utan strumpor på… Plaskvåta strumpor, strumpludd o tåbira i munnen ska det tydligen vara här hemma just nu… 🙂

JAHA, VAD SKA DU/NI ÄTA IKVÄLL DA? (TÅBIRA?! Skulle iallafall Tristan ha svarat på den frågan, varje dag!) 😉

TREVLIG HELG FINA RARA NI(!)

🙂

Kommentera

