Sommaren och solstrålarna har gjort comeback i Ffm

Ljuvligt skönt. Men. Konstigt. På nåt sätt. Svårt att klä på sig lämpligt. Ja, men det har ju jag alltid haft (om du frågar min pappa iallafall!) Polotröja på varma sommardagar och linne på kalla vintern. Inga konstigheter alls. Idag bar det således av ut i långbyxor och långärmad blus i den 22-gradiga soliga sommarlika eftermiddagen. Svettig som få kom jag för att hämta min stora son på Kinderhaus. Och sen bar det av på en solig promenad med de små solstrålarna i mitt liv…

Bländande fint väder

Bländande fint promenadväder. Vem blir inte glad av det?!

Solstrålarna mina

Solstrålarna mina, stans snyggaste ekipage… 😉

solstråle nr.1

Den stora (med konstig näsa)…

rätt med keps i solens strålar

… och den lilla, helt rätt utrustad med sin keps på denna ljuvligt solkyssta dag. 🙂

den svettiga mamman och den trötta pojken

Den svettiga mamman och ja… man kan även bli trött av det varma vädret(!) 🙂

den enda som inte riktigt uppskattar värmens comeback

En till som är trött som pojken på förra bilden är Herr Pumpa som liksom verkar vara en av få som inte uppskattar värmens comeback. Utskuren av mamman och den stora lilla killen igår och liksom invigd en gång har han redan börjat sacka ihop, så om han håller ut till självaste Halloween, ja det skulle jag inte sätta några som helst pengar på. Men vad gör väl det… Jag har mycket hellre kvar det härliga vädret. Pumpor finns det gott om i affären och det är ju bara så härligt att karva i de här äckliga sakerna (NOT!) 🙂

Kommentera

