Fredagsmys hos oss…

… har från och med nu blivit till en kamp om godisskålen och chipsskålen… Och det är mycket tydligt vem som dominerar matchen so far… Men det finns en till som nu plötsligt med jägarsiktet inställt liksom gett sig in i matchen…

siktet inställt på godsakerna

Den lille har siktet väl inställt på skålen men brorsan gör ett bra jobb med att markera bort sin lillebror…

en attack mot chipsskålen

När lillebror likt en kobra kastade ner näven i chipsskålen i en rask attack så var storebror snabb med att fånga och mota bort hans hand…

mindre nöjd punktmarkerad lillebror

Lillebror mindre nöjd över den misslyckade jakten och att han gång på gång förlorade närkamperna mot sin punktmarkerande storebror. Han fick sig en och annan tryckare lillebror, och tog dem även rätt bra tycker jag…

Han kommer att bli farlig att tass med under fredagsmysmatcherna framöver lillebror… Kommer att bli svettigt för att komma åt godsakerna… Bra det så mamman stoppar i sig desto mindre(!) 😉

Kan lugna samtliga åhörare med att förtydliga att vi inte låter lillebror äta sånna här saker. Han jobbar på med sina smakportioner av diverse puréer han… Med varierad framgång. Skulle det serveras sånna här läckerheter skulle det säkerligen gå mycket bättre. Men men… hans njurar ska vi skydda från saltets obehagliga konsekvenser i tidig ålder så fredagsmyset som är i de storas skålar kommer han att motas bort ifrån ett bra tag framöver… Lite majskrokar och smörgåsrån och liknande ska jag dock vaska fram i en skål till honom till nästa vecka…

På bilderna ovan kan även mammans senaste alster skådas i form av tygstycken till de båda barnen. Nya tyger damp av nån händelse ner i brevlådan igår och det är ju bara så roligt att sy till barnen måste jag säga… Detta biltyg kunde jag inte hålla mig ifrån helt enkelt. Men jag har lovat min man att detta är sista beställningen innan den stundande USA-shoppingen som väntar snaaaart… OJ OJ OJ va det ska shoppas kläder i Florida!!

🙂

dagens syprojekt

Avslutar med en bild på den lille glada i resultatet av dagens syprojekt… Är otroligt stolt och nöjd med vad jag åstadkommer när jag sitter vid min lilla maskin och trampar gasen i botten måste jag säga… Fort ska det gå… Jag fuskar mig fram. Nålar sällan och använder mig av huvudmått vilket tydligt blir otroligt tokigt ibland… Då får man göra om förstår du… Det är inte svårare än så (men jävligt tråkigt att sprätta!) Och tidsmässigt hade jag garanterat tjänat på om jag var lite mer noggrann och mätte och tänkte till lite mer innan jag kastade mig på gasen… Men men, då vore det helt enkelt inte jag… 😀

EN OTROLIGT HÄRLIG HELG ÖNSKAR JAG ALLA FINA OCH RARA BLOGGLÄSARE(!)

🙂

Kommentera

