Pumpadag och firande

Idag är det som de flesta vet och firar på olika sätt nuförtiden, Halloween. Jag är inte en av dem som tagit mig an denna tradition. Lär säkert bli så mer och mer när mina barn kommer att fira denna dag på förskola och skola framöver. Men nej, annars kan jag ärligt säga att just denna högtid(?) eller detta spektakel inte riktigt lockar mig. Smycka pumpa är det enda som händer speciellt i detta hem. På Kinderhaus firas det inte heller än så länge. Istället har de utflykt idag, till Zoo ska min stora lilla kille. Hur kul som helst tycker han. Den lilla killen fick känna på lite av Halloween idag…

Pumpapuré till Halloweenlunch

Halloweenlunch i form av pumpa, potatis och höna bjöds det på idag…

smaskig pumpa

Festligt gott tyckte den lille och tuggade gladeligen i sig tugga efter tugga 🙂

Nån pumpa kommer dock inte att intas av mamman och pappan ikväll… Icke! Istället kommer det att korkas upp en god Champagne och ätas gås- och ankpaté med diverse tillbehör. Sagolikt gott! För att… Jo, vi firar 3 år i Tyskland idag. Är det något att fira da? Ja, verkligen(!) 3 fina år har vi verkligen haft här. Något som vi absolut inte hade trott innan vi väl flyttade från Sverige. Vi är så glada att vi gav oss ut på detta äventyr. Otroligt mycket värt. Nu återstår det att se hur länge detta äventyr fortsätter… En känsla inom mig säger att vi troligtvis inte kommer att fira nåt mer år här… Men men… vi får väl se vart livet bär av med oss. Spännande(!) 🙂

EN GLAD OCH BUSIG HALLOWEEN ÖNSKAR JAG ER ALLA NI SOM FIRAR DETTA, TILL ER ANDRA… FIRA NÅT ANNAT VETTJA(!)

🙂

Kommentera

