Helgförberedelser och gymdate

Tjohooo nu är det fredag igen… Inte klokt va veckorna springer förbi… Ännu en härlig helg står för dörren… Och då vankas det kalas, 4 års kalas igen… denna gång med maskerad (för barnen bara tack och lov!) Den kreaktiva mamman försökte spinna hjärnkontoret varmt och luska ut nån rolig utklädnad för den stora lilla sonen som liksom växte ur sin enda kostym, en lejonkostym redan innan han fick den i princip och därför inte har nåt seriöst att klä ut sig som… Imorse åkte saxen fram och mamman klippte fint sönder ett lakan för att ordna en spökkostym som ju passar sig utmärkt på ett Halloweenkalas… Sonen för övrigt också lyrisk över att få vara spöke… Kom sen på att jag skulle försöka pula ihop en turtleskostym av egen maskin så jag begav mig på en liten runda på stan för lite inspiration. Först innan klippte jag och målade en snygg (neeeej, inte det minsta snygg!) röd ögonbindelgrej som turtles har…

provturtles

Provade på lillebror som är en mycket tacksam provdocka… Han ser liksom glad ut och skrattar vad han än får på sig för nåt… Skratta kunde inte heller jag hålla mig ifrån att göra när jag såg hur (o)snygg han blev i den fantastiska hemmagjorda turtlesgrejen… Otroligt likt en ninja så säg(!?)  😀

På stan gick jag bet med att hitta lite gröna kläder och andra detaljer som jag hade tänkt mig för att fullborda hela turtlesoutfiten så jag la den planen på hyllan…

spiderman

Mamman tog tack och lov sitt förnuft tillfånga och köpte en ordentlig och cool spidermankostym till den stora lilla som lär bli otroligt glad när han kommer hem och får se denna. Hans egna spidermandress. (Som mamman INTE har sytt!) Annars får han nästan bara plagg som hans mamma har sytt numera så det vore ju lite kul med lite variation på den punkten!  😉

Ja, den lille får vi se vad han kommer att gå klädd som på kalaset… Han är nog glad vad han än får spökas ut i den tacksamma ungen(!)   🙂

Efter en härlig vecka med 3 gympass kan vi nu ta helg och unna oss lite godsaker och vila…

gym för barnen

Den minsta har skrattat och njutit flera gånger den här veckan med att spana in snygga tjejer på gymmets barnpassning och härja runt där. UNDERBART att träna när den lille är nöjd och glad där han är under tiden(!)  🙂

ett leende på läpparna under gympassen

Då kan man som mamma inte ha annat än ett leende på läpparna under gympassen och bara njuta av att kämpa järnet för att forma till den efter graviditeten otränade och slappa kroppen… Livskvalité(!)

EN GOD OCH GLAD HELG ÖNSKAR JAG ER ALLA(!)

🙂

Kommentera

