Hobbyverksamhet…

NU har jag sen några dagar tillbaka bestämt mig för att göra slag i något som liksom är ett nyfött intresse hos mig som jag framöver kommer att ägna en hel del tid åt… (när barnen sover!) Jag började väldigt nyss. Och som med allt annat som har med mig att göra så finns det inte så många växlar att variera mellan i den här människan, ivriga människan som jag i många lägen är… Likt en automat i bilvärlden kan sägas… Denna blogg har ju sen jag tog mig an denna för mig nya hobby blivit lite av en syblogg… OCH DET SKA BLI SLUT PÅ DET NU (ja, efter detta inlägg alltså! Ja, jag ska försöka hålla det!) JAG HÅLLER NÄMLIGEN PÅ ATT STARTA EN NY HEMSIDA DÄR ALLA MINA ALSTER KOMMER ATT FINNAS UTE TILL FÖRSÄLJNING. Jag har bestämt mig för att börja sy till andra. Det känns oerhört kul och lite nervöst då jag är en perfektionist ut i fingertopparna och i alla lägen ställer (hutlöst) höga krav på migsjälv. MYCKET JOBB är det med denna uppstart av mitt egna märke. Framförallt bebiskit med byxa, mössa och scarf kommer det att bli. Även möjlighet till att köpa mössor till större barn kommer det också finnas om man tex. vill syskonmatcha sina barn. Det finns så sjukt mycket fina tyger… Jag har blivit alldeles besatt. Jag erkänner det. Jag kommer att meddela genom denna fantastiska blogg när uppstarten på nätet med den sprillans nya hemsidan är i bruk. Annars ska jag skona er (ja, jag ska försöka!) från denna besatthet av tyger av olika slag och kombinationer som jag blir så stolt av att visa upp. Jag tycker att jag är duktig och får till det fint tänker jag oblygt säga. Annars skulle jag ALDRIG sy och sälja till andra(!) Kommer dock att sälja i liten skala så något företag kommer jag inte starta utan istället driva mitt märke som hobbyverksamhet. Vad märket heter? ”Balla Brallan” Det kommer inte att bli någon massproduktion, utan ett fåtal väl utvalda Balla Brallan-barn (inte av mig utan av de härliga människor som handlar dessa fantastiska plagg till dessa små busar!)  😉

Badar i tyger

Badar i tyger efter första officiella leveransen som kom igår…  🙂

Balla Brallan Babyset

Balla Brallan Babyset

Dagens Balla Brallan Babyset strl.62/68… Det första officiella plaggen till försäljning. Väntar bara på att märkas med mitt märke som kommer i slutet på nov… Ballt eller hur?!  🙂

Nu vet ni vad jag ägnar en stor del av min egentid till framöver… Sy det blir man inte tjock av(!) Men inte plånboken heller då det är en galet dyr hobby så nån vidare vinst kommer det inte bli av Balla Brallan… Men ändå… Såååå roligt(!)

🙂

2 thoughts on “Hobbyverksamhet…

Kommentera

