En hälsning i mörkret

Blogga kommer låååångt ner på priolistan nu som det tydligt märks… Kan bero på att Barnmorskan och Lyxhustrun numera plötsligt fått mycket mindre utrymme i mitt liv tack vare de senaste initiativet iform av sysatsningen… Jag skulle kunna, utan att överdriva påstå att ALL ledig tid (när barn sover det vill säga) går till att umgås med symaskin och diverse trådar och tygbitar och däremellan pilla med hemsidan… Däremellan känner jag att jag bara vill vara mamma och tid till att blogga känner jag inte att det finns just nu… Min man är redan trött på mig och detta brinnande syintresse… Så vi får väl se hur långvarigt detta blir… Ja, det lär visa sig… Men vi sa ju JA till varandra i nöd och lust så det är ju bara att bita ihop i denna nödens tid kan tyckas…😉

Förra veckan var jag och barnen på Laternenfest på Kinderhaus. Det är en högtid där man hyllar St Martin som kommer med ljuset i mörkret som jag har förstått. Lite som våran Lucia kan man kanske likna det lite med. Barnen gör sina laternor (lampor) och går sen runt och sjunger hyllningssånger för St Martin och ljuset…. Mysigt! 🙂

Stolt kille med sin Laterne

En mycket stolt kille stegade iväg med sin enormt fina Mike-laterne mot laternenfest…

den lilles laternenfestpremiär

Den lille fick också uppleva sin första laternenfest och fick närkontakt med diverse laternen som barnen så generöst och stolt ville visa bebisen…

spontan handhållning

I en spontan handhållning med en av sina bästa kompisar på Kinderhaus bar det iväg på sångvandringen. Sånna här stunder är ju bara för gulliga(!)🙂

Fotograferingen under denna kväll var dock under all kritik då jag tillsynes på de flesta bilderna var på tok för skakig på handen och säkert också hade fel inställning på kameran… Scheisse, säger jag bara(!) 😦

Bloggpaus med eventuella småhälsningar blir nu att ställa in sig på i detta forum. Hoppas ni inte blir allt för besvikna över det… I’ll be back!

HA DET GOTT SÅ LÄNGE(!)

🙂

Kommentera

