SÅÅÅÅ JAAAA!!

Ja, efter att ha knäckt samtliga inloggningar till min kära blogg som jag läskigt nog nästan hade glömt bort känner jag att det är SKÖNT ATT VARA TILLBAKA I DENNA VÄRLD(!) Det jag har gjort senaste veckorna är helt enkelt att borra ner huvudet och kööööört på med Balla Brallan för hela slanten (ja, både slantar och tid har det gått OERHÖRT mycket på detta fantastiska, mitt egna märke!) HERRE GUD va trött jag är nu. Tårar, glädje och skratt om vartannat har denna uppstart växlat mellan. MEN NUUUU HAR STARTSKOTTET GÅTT… NU ÄR THE BALLA BRALLAN WEBSITE IGÅNG(!) SÅÅÅÅÅ JAAAAA(!) Ingen är gladare än jag… (jo kanske min man som nog uppskattar att det kanske kan bli LITE lugnare nu (jo, vi får väl se… kanske blir att sy för brinnande livet?!)

🙂

WELCOME TO THE BALLA BRALLAN WEBSITE(!)

(Kan vara lite problem för vissa att ta sig in än så länge… Då får ni helt enkelt ge er till tåls lite till!)😉

NUUUUU ska jag inte prata mer tyger och Balla Brallor på denna härliga blogg(!)

Sköööönt med en frizon(!)

VAD HÄNDER ANNARS?

Jo, liten blir stor… Den lilla blir hela 7 månader idag. Han är energisk som aldrig förr. Lärde sig krypa med rätt teknik för ett par dagar sen så nu får mamman härja runt och jaga till höger och vänster. BRA det, behöver verkligen röra på fläsket efter en oaktiv period där den enda motion som blivit har varit frenetiska rörelser av musarmen och vilda gasningar på symaskinspedalen med trampfoten… Dålig förbränning vill jag lova(!) Och snaaart väntar bikinitid i massor… Tiden rusar iväg, det är verkligen snart JUL… Det är inte klokt va fort det går. Men som vi längtar efter julen och den ljuvliga Florida-resan!!

Den stora lilla killen börjar också bli stor nu. För tillfället tror han även att det är han som bestämmer precis allt, testar gränser, kommer in och kissar i min säng på natten då och då, leker pang-pang och härjar på som vilken snart 4-åring som helst kan jag tro… 🙂

Pepparbaksbak

Vi gör vårat bästa för att få igång julkänslorna. Vad kan väl vara bättre än lite pepparkaksbak. Ja, baket i sig var den stora lilla inte det minsta sugen på… Men äta deg som ett litet monster ville han allt. Det hade han tydligen lärt sig från sin morbror som var här på besök förra veckan att man får göra… Tack för uppfostringshjälpen! 😉

Ett trevligt besök av mormor, morfar och morbror hade vi i förra veckan med lite julmarknad och ännu mer bak och mys.

julmarknad

karusellfantasten

restauranghäng

I bagartagen

Gofika

Julkänslorna smyger sig på helt klart. Frankfurts julmarknad, Tysklands äldsta, är riktigt mysig måste jag säga. Karusellfantasten var mycket nöjd med sina åk. Pepparkakorna blev också ruskigt goda.

Det var dock ett lite vemodigt besök då det var sista gången i Ffm. Som sagt, tiden flyger förbi… Och det innebär också att vi snart ska lämna Frankfurt för nya äventyr i Sverige… Mycket som sker framöver… Händelserikt värre lär den närmsta tiden bli…

Fortsättning följer…

Nu ska den fantastiska mamman rulla köttbullar för brinnande livet… Det blir vårat lilla svenska bidrag till kvällens julfest på Kinderhaus…

🙂

Kommentera

