Slagit i huvudet?

Ja, nu tror ni säkert att jag har slagit i huvudet då TREDJE BLOGGINLÄGGET FÖR DAGEN DAMMAS IN…. Men nej, det är liksom egentligen lite av raka motsatsen… Need I say any more? 😉

Kan bara meddela att det finns en man i den här familjen som är mer nöjd än (ja, jag tror faktiskt!) nånsin med sin fru… Jag gjorde det(!) Av ren kärlek till den mannen som jag sa JA till i Slottskapellet för dryga två år sen… Han med alla hans otroligt underliga men samtidigt fantastiskt fina sidor… Hönspappan som oroar sig för precis allt. Det är min man det. Tack och lov är jag lite mer balanserad och skulle normalt sett inte göra följande… Om det nu inte var för att jag på nåt sätt numera brinner för att utmana mig själv i min nyfunna hobby (ja, det är sant, det är detta uttjatade samtalsämne som ska avhandlas igen!) 😀

innehjälmkillen

krukan på(!)

störtredo!

Den minsta lilla raringen redo att störta i sin nya vadderade innehjälm… Det våghalsiga barnet som liksom bara vill stå överallt trots avsaknad av balans vilket 9 ggr av 10 resulterar i en störtdykning åt något håll med huvudet före in i något som inte är allt för behagligt. Faktum är även att det här hemmet är utrustad med maxat antal hårda kanter och vassa hörn för att liksom riktigt utmana ödet känns det som. Så det kanske kan vara av värde att pampra upp det lilla huvudet åtminstone närmaste veckorna när hungern att mobilisera sig inte överhuvudtaget befinner sig på samma sida jordklotet som möjligheten att parera och kompensera för detta på ett adekvat sätt… Jag vet inte jag. Nu har han iaf en cool (?) Balla Brallan störtkruka, något som inte är det minsta normalt i produktlistan för detta eminenta märke… Men men… Man kan ju alltid göra undantag… Annars är jag av den åsikten att barn behöver ramla och slå sig för att lära sig saker… Men det lär han säkerligen göra ändå tokungen(!) 😉

Nu är iaf min man galet nöjd med sin fru och det är ju trevligt! Sen att barnet svettas så att håret står rakt ut på honom efter en timme i den fantastiska innehjälmen, det är en annan femma… Han är iaf otroligt söt i sin störtkruka… 🙂

4 thoughts on “Slagit i huvudet?

  1. Väldigt söt skulle jag säga! Mattias hälsar dock att det här INTE är okej. Med hjälm alltså..men det vet du ju redan🙂 puss på er!

  2. Du är ju fantastiskt duktig på att sy…!!!!! Vilken grym hjälm! Förstår att pappan till barnet är överlycklig nu och slipper oroa sig när han är på jobbet!

Kommentera

