VIELEN DANK FRANKFURT(!)

Nu är det dags… Den här veckan är våran sista vecka i Frankfurt am Main… Sista veckan på 3 år och 4 månader… Det måste liksom uppmärksammas(!) Därför blir detta inlägg även lite blandat med svenska och tyska för att underlätta för våra tyska vänner som en stor del av detta avsked riktar sig mot(!) Kan utan tvekan säga att dessa år har varit de bästa åren i mitt liv. Jag har varit lyxhustru (ja, och mestadels hemma med mina juveler till barn och ideellt pysslat med lite barnmorskerelaterat arbete också såklart, men ja, jag vill nog gärna säga att det är just lyxhustru, eller hemmafru som jag har haft den fantastiska möjligheten att vara under denna tid! Kan jag utan tvekan tänka mig att ägna mig åt igen. Jag älskar att ta hand om hemmet, mina barn och min man… Sen är jag dock lite för ego för att bara ägna mig åt det, diverse sidoprojekt för mig själv vill jag också gärna ha och har haft med min på eget initiativ startade hemsida www.giving-birth-in-frankfurt.com och mitt www.ballabrallan.se… Mycket nöjd med dessa två! Ger mig en inre tillfredsställelse… De här åren har även gett mig en styrka i tyska språket som jag inte hade fått utan denna upplevelse av att bo här. Det känns jätteroligt att vara flytande i tyska, läs utlänningsflytande!  😉  Familjetiden vi har haft under dessa år har varit det absolut bästa! En otroligt ostressad tillvaro som liksom stundtals har känts som en lååååång semester där vi har haft tid och möjlighet att vara tillsammans och göra massor av saker tillsammans som familj. Priceless(!)

tyskland första året

Vi kom till Frankfurt med en 10 månaders liten krypande kille.

Sebastian 10 månader

Sebastian 10 månader.

Första stegen

I vårat tillfälliga boende efter tre veckor i Tyskland började han att gå utan hjälpmedel… Ett fantastiskt och häftigt ögonblick i varje barns liv…

Sen har han liksom lärt sig allt annat som han kan här i Tyskland. Nu vänder vi åter mot Stockholm, Sverige. Denna gången till Täby. Denna gången…

Tristan snart 10 månader

… med en ny liten kille i samma ålder som Sebastian när vi flyttade åt andra hållet. En krypande Tristan… Som självklart, enligt mammans betting kommer att ta sina första steg efter ca . 3 veckor i Täbban…  😉

Två ljuvliga söner(!)

Två ljuvliga söner(!)

Det blir inte mycket bättre än så(!) Och dessutom har vi även träffat människor här i Frankfurt, vänner för livet. Finns inget pris på det heller(!)

Ja, I could go on and on and on telling about memories and everything from these fantastic Years in our lives(!)

To end this some how I would like to send out a thanks(!)

VIELEN VIELEN DANK FÜR DIESEN TOLLEN ZEIT FRANKFURT UND ALLE DIE LIEBE LEUTE DIE DASS SO WAHNSINN TOLL GEMACHT HABEN(!) WIR WERDEN DIR UND EUCH VERMISSEN(!) JETZT GEHT DAS LEBEN WEITER UND WIR FREUEN UNS AUCH SEHR VIEL VON ALLES DASS JETZT NEU WIRD… SPANNEND IST DAS LEBEN, UND ICH LIEBE ES(!)

MACH’S GUT UND AUF WIEDERSEHEN(!)

🙂

Jag ser enormt mycket fram emot nästa epok i livet… Jag älskar min familj och ser fram emot kommande utmaningar och liv i Sverige.

Täbban, Täbban, här kommer vi(!)

🙂

Over and out from Frankfurt, Germany,

See you later in Sweden(!)

🙂

En tanke på “VIELEN DANK FRANKFURT(!)

Lämna en kommentar