Den obligatoriska fredagskorven och ett djuriskt fodral

Nuuuu var det fredag igen… Och min lille kille blev febrig under natten och då är det ju brukligt att spendera dagen i LUGN OCH RO med sin mamma och inte på Krippen. MYSIGT har vi haft det. En utflykt till ett närliggande köpcentrum som innebar en t.o.r tågresa som uppskattades högljutt av den lille. Väl där shoppade vi sparsamt och den lille sov lugnt och skönt i vagnen. Sen när vi kom tillbaka in till stan var det dags för den obligatoriska fredagskorven på marknaden på Schillerstrasse. (Jag försökte verkligen få honom att gå med på att äta nånting annat, själv är jag nämligen rätt trött på korv, men det gick minsann inte för sig. Högljudd var han även då, fast i protestform denna gång. Så en Bratwurst, bitte, fick det bli!) Ja det är ju viktigast att den ena av dessa två parter blir nöjda för jämnan (FÖR ALLAS SKULL!)  😉

En febrig liten kille som med fördel klappas medhårs(!) Nöjd med korv och vunnen maträttsfight  🙂

Ja, det fanns fler som var intresserade av våran wurst. Och min lille kille är MYCKET generös mot alla former av fåglar vilket hans mamma inte är riktigt lika förtjust i (ja, i fåglarna och att dra åt sig deras uppmärksamhet alltså! Äckliga djur!)

Att parkera för att äta korven ALLDELES BREDVID en väl trafikerad väg är också optimalt tycker den lille. Gratis underhållning av hög rang, tycker han(!)  🙂

Jag sa att det blev sparsamt med shopping på dagens köpcentrum… Men ett litet plagg lyckades jag allt inhandla till mig själv. Kändes på nåt sätt som en fantastiskt bra uppladdning inför den stundande helgen…  😉

Ett djuriskt fodral(!) Mitt första(!) Och det här med jumpsuit är heller inget som jag lyckats förlika mig själv med innan. Men idag kände jag för att göra något crazy. Hur som helst så har jag alltid hört från alla modegurur att man bara SKA HA något sådant djuriskt plagg i sin garderob. Men jag har inte fallit för denna propaganda innan. Kanske dags att släppa ut djuret inom sig när man är 29 år (BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG!)  😀

Med detta vill jag önska alla fina raringar EN ALLDELES GALET BRA OCH HÄRLIG HELG(!)

🙂